петък, 22 февруари 2013 г.

Franziskaner Weissbier Dunkel – една от любимите ми / Franziskaner Weissbier Dunkel - one of my favorite



Без да навлизам в дълбока сексуалност, в живота си съм полигамен. Някак си имам си една любима и появи ли се втора, то значи първата вече не е любима. Сигурно звучи доста скучно, но всеки сам си избира. Що се отнася до бирата, аз съм твърдо за полигамията, даже проповядвам и другите да го сторят, но да ви кажа макар да безброй много бири, някой откъсват от теб истинска любов и ти стават любими.

Миналата година беше една от най-силните ми, като успях да опитам близо над 150 нови бройки от цяла Европа и Азия. Една от новите ми любими се оказа Franziskaner Weissbier Dunkel. За първи път пих Franziskaner предната година, когато Здравко се върна от Австрия и тогава Fratziskaner Wisbier ми пасна идеално. Версията Dunkel обаче също ми допадна адски монго. 

Franziskaner Weissbier Dunkel има прекрасен кехлибарено–замъглен цвят и трайна, на много дебел слой кремава пяна. Мирисът е силен и наситено богат, пшеничен. На вкус бирата е мека, балансирана, няма остри или тежки моменти. Естественно преобладаващо е усещането на пшеница, като в края има нещо плодово и леко горчиво. 

Едно от нещата с които ще запомня Пирея е десетките барове, в които ако имах време, щях да прохарча доста пари. 


От мен наздраве и до следващия път.



Without going into deep sexuality, I'm polygamous in my life.  I have one favorite girl, and if I find a second one, it wold means that the first is no longer my love. It's probably boring, but everyone have a choice. As for a beer, I'm about polygamy, even encourage the others to do the same. I know that in this world we have a countless beers, but part of them takes from your love and they becomes your favorites.

Last year was one of the strongest for me.  I tried more than 150 new beers from Europe and Asia. One of my new favorite is Franziskaner Weissbier Dunkel. I taste Franziskaner for the first time many years ago, when Zdravko returned from Austria. from this moment to now, the Franziskaner Weissbier is in my Top list. Now I can say same for Dunkel version.


Franziskaner Weissbier Dunkel has a lovely amber color and dim-lasting, very thick layer of creamy foam. The smell is strong and deep rich wheat. On the palate the beer is mild, balanced, no sharp or hard times. Naturally overwhelming feeling is of wheat at the end there is something fruity and slightly bitter.

I will remember Piraeus especially with the many fabolus bars, where, if I had enough time, I would spend a lot of money.


Cheers from me and until next time.


2 коментара: