събота, 15 септември 2012 г.

Бял Щърк – невероятно, но факт „Българска бира на световно ниво”



Здравейте, тези дни много работа ми се насъбра и нямах време да драсна по някой ред, но днес ми се случи нещо невероятно. Вчера цъках по Фейсбука и забелязах нещо от сорта на Бял Щъркел, незнам защо обаче не ми грабна много вниманието и го подминах. Днес се чудех на къде да тръгна из мрачна София и ми звънна телефона. Обади се Тонката и ми вика „брат ще ходиш ли на Ритъм и Бира феситвала в Докторската гардина”. Зачудих се какво е това и го заразпитах, спечели ме с първите две изречения „Незнам, ама ще има бира. Четох за индийска бира”. За 5 мин се облякох и хукнах. Първо индийска бира не съм пил, второ се размечтах за още кви ли не бири. 

Отивайки попднах на все още незапочналият фестивал, а бира Кобра вече седеше в хладилната витрина. Понеже чакам гости купих и за тях, а понеже купих и да други приятели та взех 10. Хората от щанда бяха много готини и ми обясниха, че до 20 мин ще дойде и най-новата бира Бюл Щъркел, която е български ейл. Откачих от кеф, защото това събитие щеше да с имине а аз да си седя удома и да изпусна всичко. Когато „щъркела” кацна купих и от него 14 бройки и запраших към вкъщи с2 00 за да изстудя пивото произведено днес и да споделя вижданията си с вас. За кобрата ще каже нещо утре. 

Бял Щъркел естетически не впечатлява с бутилка, защото е от най-обикновенните, но пък привидно семплият етикет грабва погледа. Второто нещо което прави интерес в неотворената бутилка е консистенцията, бирата изглежда леко като олио. При отвареното на бутилката (капачката е най-обикновенна бяла, за колекционерите това епълен анархизъм ) от нея извира много силен и приятен плодов аромат. Бирата се точи точно като мътно олио, а цветът и етъмно мътен, който от мойто фото не се вижда добре (снимам с Нокиа 6303 Класик). Това което не успях да направя е пяна, но можеби не ясипах правилно, имам още бутилки да пробвам. Пръвоначално вкусът е леко горчив и силен, след което започва леко да избледнява, да получава приятен сладък и плътен вкус, който завършва с горчивина. Като цяло послевкусът е силен итраен с усещане на непцето. 

Не искам да давам гръмки мнения, но е факта че бирата ми хареса много, а приятелката ми , която божава белгийски бири отказа да повярва че това е българска бира.
Пожелавам на производителите от Пивоварна 359 ЕООД успех и много продажби, тъй като бирата им е наистина добра. За тези които искат да опитат, нека заповяда дне и утре от 14 до 22 часа в Докторската гразина, заслужава си.

От мен наздраве и до следващия път.

7 коментара:

  1. Къде мога да поръчам тази бира ? От провинцията съм, но също съм голям фен на бирата.

    ОтговорИзтриване
  2. За момента все още не се продава по магазините, поне до колкото ми е известно. Скоро ще се видя с производителите и ще по-разпитам как ще се разпространява. Има вероятност да се разпространява може би само в София, тъй като производителя е микропивоварна. Ще пиша като науча нещо повече.

    ОтговорИзтриване
  3. Ето една статия на Капитал за "основателя" на White Stork доста е поукрасена но дава добра престава за Милър. Шапка му свалям на човека, много е предприемчив, но това НЕ Е българска бира. Пил съм и тя се прави в UK. Там са на тотално различно ниво в производството на бира и има страшно много малки независими пивоварни, които като не си правят тяхната си бира, си уплътняват мощностите като приемат поръчки и правят, така наречените у нас, бутикови бири. Колкото до вкуса - доста е интересна и провокативна но е далеч от добрите бири в Белгия Чехия или Германия.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей. Първата варка, бе направена в околностите на София. това което помня от разкази на приятели, по-близки до идеята на Бял Щърк, варакта е правена в Мировяне или този район. Селд първата си поява, от щъркела нямаше следа цяла година но следващият фестивал. Тогава тя наистина дойде от Англия и титлата и българска бира стана спорна. Третата варка, от преди месец, която вече се предлага е от Белгия, тоест бирата стана българска по идея, но не и по производство.

      Изтриване
  4. Приятели, кога ще започнем да правим 'нормална бира' в България? Наистина, бирата е много добра!

    ОтговорИзтриване
  5. В случай , че Ви трябват машини за изграждането на пивоваврни и обработаката на специфична биомаса , Аз съм насреща!

    ОтговорИзтриване