петък, 20 декември 2013 г.

Trappistes Rochefort 10 – право в десятката




Според мен, който каквото и да каже за абатските бири или особено за траписките бири, винаги няма да бъде изчерпателен, напълно достоверен или пък безпристрастен. Знаем, че човек си самоизгражда преценка и вкус, за това трудно излизаме на глава за какво ли не, но като цяло в мен живее в убеждението, че всички харесваме хубавата бира. Дали мнението ни за вкусът, цевтът или аромата ще ни съвпадне, не е ясно, но че определени бири се харесват на ценителите, според мен е неуспоримо. 
 
Trappistes Rochefort 10 е от редките бири, които  могат да грабнат  топ оценка по всички критерии, като при мен се оказа, че тя е отличник.  Тук е момента да спомена, че за мен бирата има и малко по-лична история, като  Rochefort 8 беше първата Трапитска бира, която някога съм опитвал. За да бъда още по-пристрастен, първата ми подарена бутилка Rochefort 10 отиде зян, след рязко отваряне на хладилника и падане от рафта на вратата. Никога няма да забравя как жадно попивах мирисът и с мъка бършех съдържанието и от пода.

Trappistes Rochefort 10 е невероято ароматна. Както при версиите 6 и 8, така и при 10 отварянето на капачката води до силно благоухание на сладост от плодове, примесени с усещането от аромата на дърво.  Цветът е много тъмно карамелн и мътен, като с отпиването леко се избистря и в него плуватнеферментирали напълно дрожди. Пяната е тъмно карамелено кафява, като в началото е на много дебел слой, а след това сатва като каймак на тънък, финен, траен слой. При отпиване бирата влиза първоначално остро, като постепенно вкусът става силен и сладък. Финалът е горчив и тръпчив. Полсевкусът на бирата е сладко-горчив, с много траен и тежък ефект. 

За разлика от Trappistes Rochefort 6 и 8, при 10 плътноста на тялото е най-високо и съчетано с високото алкохолно съдражание, няма как да не отбележа, че бирата идва тежка,. При всичките си достойнства, тази бира няма как да не се определи като попадение в десетката. 

В момента може да намерите бирата на биренитя щанд в The Mall.

Това е една от малкото пивоварни, която няма собствен сайт. 

От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар