събота, 14 декември 2013 г.

Nøgne Ø Porter – една прекрасна тъмна скандинавка




Това лято, моя приятел Олег замина за Норвегия. По времето когато хората отиват на море, той реши да се отдаде на температури близко до ранна пролет и късна есен. Бяха ми необходими около 5 минути пояснения, за да разбера защо се е насочил натам, но когато разбрах доводите му, така благородно завидях, че се замислих кога и аз ще посегна на Скандинавия.  Когато се върна от пътуването, той не ме беше забравил и за пореден път ми донесе една бира за спомен. Да си призная хората като него не спират да ме очароват. 

За моя най-голяма радост бирата която ми донесе, бе тъмно шише със странен лилав етикет, като на етикета се мъдреше едон голямо O с много по-малко porter. Тъй като обожавам тъмната бира, няма да ви казвам какъв кеф беше.  

Бирата притежава невероятен тъмен и плътен кехлибарен цвят. Пяната е възможно от най-гъстите кремаообразни, а цветът е тъмно карамелн. Мирисът е много силно наситен, с осезаемо усещане за препечено кафе.  Вкусът е тежък, плътен и горчив. Бирата оставя характерна стипчивос в небцето. В края на глъдката съвсем отчетливо се усеща кафе, а финалния послевкус ена карамел. 

За мое най-голяма съжаление, снимките на бирата изчезнаха, при архивирането на памета (често правя beck up) на бриените снимки и файлове, явно съм направил нещо тъпо и съм изтрил всички снимки, остана ми споменът и гласовия запис. 

В прочем ако се чудите кои са моите снимки, в повечето пъти те са тези с по-лошото качество, защото стандартно снимам с телефона си, кой сега е Nokia C3 – възможно най-тъпият телефон с 2 мега пиксела и без светкавица.


От мен наздраве и до следващия път.

Редакция: Успях да си намеря снимката и сега тя е в оригинал :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар