сряда, 15 февруари 2012 г.

Крали Марко– и той е македонец



Тази година за първи път посетих Македония. Ходих на хапване и пийване, та даже имах време за културно мероприятие, посетих Осоговският манстир. Но стига култура, да си дойдем на бирата. Много приятели ми твърдяха, че в Македония има само две бири. Някак си не ми се вярваше, такава “велика нация” да не вари друго освен Скопско и Даб, не става.

Та понеже не стигнах моного далеч, само до Крива Палнка, успях да се докопам само до три нови бири. Това което ме ядоса още от рафта беше името. Ей не се спряха тея, крадат всичко и го претопяват в македонско (те незнаят, ама албанците скоро ще ги изселят). Бях доста любопитен и прочетох от етикета, че това е велик македонски герой и как да не се съгласиш, Кирили и Методий са го написали черно на бяло на македонска писменост. Понеже трудно понесох идеят Марко да е маке, тършувах в Google и установих, че Марко е доста издирван момак, почти навсякаде на балканите твърдат, че е техен (всички в бившата СРЮ вярват в това).

Самата бира има тъмен златист цвят и не прави хубава пяна. Бирата е с леко сладникъв и остър мирис, но е странна. Не мога да определя от какво идва този доста нетипичен мирис. На вкус е леко горчива и сладникава, като накрая става и леко остра.

Та в няколко думи бирата е посредственна, македонска и съкпа – 200 денара са 6,4 лева за 2 литра пиво. 



От мен наздраве и до следващия път.


Няма коментари:

Публикуване на коментар