неделя, 30 ноември 2014 г.

Papagaei – началото на едно ново приятелство



Никога не съм крил, че едно от любимите ми бирени места е Best Belgium Beer в Перник. От момента в който разбрах за тяхното съществуване, до момента в който отидох за първи път имаше забавяне, но когато попаднах там не ми се тръгваше.  При това първо посещение имах честта да се запозная с Наталия, но в последствие така и не се срещнах с баща й. Винаги съм искал да му стисна ръката и да му кажа в очите „Евала”, както надявам се, съм направил и с другите хора, от които купувам редовно бира, и на които също дължа голяма благодарност, че обогатяват вкуса ми. 

Преди близо месец Наталия ме покани да отида на откриването на бара - за неусведомените, те вече не са просто магазин с възможност да изпиеш една-две бири, а пълноценно заведение с няколко маси и прекрасен бар. Тогава страшно много се зарадвах че проектът им  вече е финализиран и ще мога да седна и да изпия бирата си като нормален бял човек, в заведение, което напълно се вписва в представите ми за бирен бар.  

Малко след пристигането си, вече бях превзел бара, пиех наливен Chimey и опитвах едноименното сирене.  За да бъде всичко напълно съвършено, трябваше обаче още нещо - да се запозная с бащата на Наталия - Иво. Близо две години бяха минали от първото ми посещение, а с него така и не се бяхме срещали. Е, този път имах късмет и същата вечер си стиснахме ръцете. Най-накаря успях и това ми стигаше, но той не беше на това мнение.  За да скрепи приятелството ни, ме почерпи една определена бира - Papagaei. Преди да я отвори, аз вече я бях купил за вкъщи, но нямах нищо против да я опитам на място.  Е, наистина останах очарован. В мен за поредн път се затвърди старото верую, че бирата е чудесно начало на всяко приятелство.

Papagaei има трайна пяна на средно дебел слой. Цветът и плътен и мътен, като наподобява захаросн мед.  Мирисът й е остър и много пълтен.  Аз лично усещам флорални мириси на хмел примесени с цитрус. Тъй като мирисът е много наситен, ако се вдиша дълго време, се усеща сладост. Вкусът също е много плътен и във финалът е доста горчив. Бирата е с почти никаква газировка,  но хмеловете придават страхотна горчивина и тръпчивост. В началото до към средата бирата е цитросова и сладка, след което става приятно горчива. 

Това пиво е идеален завършек на вечерта, а може би става и за плавен преход към някоя 12 – 14 % бира, тъй като самата тя е 8% алкохол.  Мога да кажа само хубаво за нея и за човекът който ми я подари, за това успех и на двамата. 


От мен наздраве и до следващия път.


Няма коментари:

Публикуване на коментар