неделя, 30 ноември 2014 г.

Svijany Svijanská Kněžna – нещо инересно



Отварайки хладилника си зададох въпроса „Какво да пия?”. С известна доза носталгия си спомням за големите кръгчета, които правех едно време. Обикалях  цяла София с дни преди да открия нова бира. Влизах във всеки малък или голям магазин да търся. Всеки път се питах дали ще попадна на нова бира. Тогава всяко попадение си беше като Коледа. Слава богу сега не е така, не ме разбирайте грешно, в това търсене имаше романтика, но предпочитам положението в което се намирам в момента. С една разходка съм способен да си купя по десетина бири, които не съм пил, и този факт ме радва. Да имаш избор, това е едно от основните човешки права. И тъй като вече имам такова разнообразие, изборът какво да опитам ме затруднява. За тази вечер се спрях на нещо тъмно в лицето на чешка бира.

Svijany Svijanská Kněžna има нетраен тънък слой, Цветът е наситен, карамелено тъмен. Мирисът е много силен, сладък и наситено карамелен. Вкусът обаче изненадва. В самото начало той е доста горчив, но без карамелена нотка, както очаквах. Вкусът е по-скоро на горчиво вкиснало вино, като глъдката преминава от силна горчивна, към финален препечен хмел, без някъде да се усети карамел.

Бирата е доста приятна, но ми липсваше плътност. В допълнение блуждаенето между киселото и препеченето я лишава от идентичност. Ако трябва да я оценя по десетобална система и давам 5,5.

http://www.pivovarsvijany.cz

 От мен наздраве и до следващия път.

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар