понеделник, 21 ноември 2011 г.

Krusovice Kralovsky Pivovar - За здравето на шефа

    Набавянето на нови бири е един много сложен за колекционера процес, особено ако се снабдяваш основно от България. За сега не съм скитал много по света, освен едно единствено пътуване в Македония, но както ще видите бирите които съм пил са от целия свят. Колекцията ми нямаше да бъде така богата и красива ако не бяха приятелите, които без да осъзнават индиректно станаха колекционери, тъй като с техните подаръци те оформят не моята, а нашата колекция.

Един от най-добрите ми спонсори се оказа не кой да е, а моят шеф. Без да го четкам, искам да благодаря на Олег, че той винаги се сеща да ми донесе бира от своите пътувания дори без да го моля. Най-пресния пример е от днес, когато ми донесе сръбска бира Зайчар, тъй като през уикенда отскочил до Сръбско. По същия начин Олег ми донесе и бири от Австрия, Словакия и Чехия. Няма начин да не съм му признателен и за това ще се възползвам от тези редове и ще кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ !!!

Ето че момента на лиричните отклонения приключи и сега искам да разкажа по-специално за тази бира. Преди няколко месеца една приятелка се върна от САЩ и сподели че в Манхатан има голяма чешка бирария, където една от най-хубавите бири е Krusovice. Да си призная веднага се заинтересувах, защото знаете колко е трудно да се хареса една бира на жена. Особено ако тя самата работи в бар. Тя ми сподели, че бирата е лека и много свежа и е сред най-добрите бири за летните дни. Така й завидях за тази бирария, че думи нямам. Нещата станаха по-интересни само няколко дни по-късно, когато мой колега ме просветли, че някъде в центъра на ул. Цар Симеон, имало бирария в която сервирали чешка бира. Няма да ви казвам как се зарадвах и на другия ден обиколих от Опълченска до Раковска, но напразно. Никой не беше чувал за такава бирария.

Бях откачил. Колегата твърдеше че не е ходил, но е чувалза нея, и до там с тази бирария. Мина се още една седмица, но аз не спирах да мисля за тази бира и тогава приятелката ми реши да ме разнообрази като ме заведе на ирландски бар. Надявахме се да има нещо ново, но уви - пити бири. Аз обаче не се отказах лесно и благодарение на любопитството си се поинтересувах дали нямат някоя бира, която да не се сервира в заведението, но въпреки това може да се купи. Разбрах много ценна информация. Оказа се, че сервитьорката до скоро е работила в някакво малко заведение в Люлин 9, където се предлагат 13 вида чешка бира и едната от тях е Krusovice.

На петия ден вече крачих в Люлин 9 и открих малкото долнопробно, но вече любимо заведение Шатрата (ако желаете ще споделя как да го намерите). Там успях да се сдобия с няколко бири, но уви, не и с тази която исках. Въпреки това бях доволен.

Когато Шефът ми научи за цялата тази история се усмихна и за пореден път ми каза че съм луд. Така де, мислене на нормален човек. Оказа се обаче, че не е толкова нормален и той, защото месец по-късно, на разходка до Чехия, запомнил какво съм търсил толкова упорито, той се върна с усмивка и три бири. Първата Krusovice, втората пак същата но тъмна, а третата - Gambrinus светло. Няма смисъл да казвам колко много се изкефих. Обещавам да ви запозная и с трите бири, но избирам да започна с тъмната.

Кенчето на Krusovice Kralovsky Pivovar (това е пълното наименование на бирата) е доста семпло и класическо, но както при хората, така и при бирите не трябва да се съди по външността, а по съдържанието. Отваряйки кена ме лъхна остра и сладка карамелова миризма, която се оказа не много трайна. Почвайки да наливам бирата обаче, много се зарадвах, защото цветът й беше тъмно карамелен, гъст и непрозрачен. Пяната застана на тънък тъмно кафяв пръстен, но спадна бързо и изчезна също като миризмата. Преди да отпия вече се чудех дали бирата ще е добра, тъй като и пяната и мирисът леко разочароваха, но слава богу грешах. Вкусът в началото е леко горчив и остър, но става мек и карамелен, като в края на глътката става леко тежък и горчиво-сладък. После вкусът остава дълго и приятно, като остатъкът по небцето тръпчи и леко сладни.

Вместо заключение искам само да споделя, че бирата може би ми хареса повече, не само заради очакването, но и заради цялата случка покрай нея. За мен бирите с история винаги са по-важни от самият вкус, но определено искам да споделя, че по 6-то балната система тази получи 5.

http://www.krusovickereferendum.cz/


От мен наздраве и до следващия път.





Няма коментари:

Публикуване на коментар