неделя, 27 ноември 2011 г.

St. Bernardus Abt 12 – 7 по скалата на Рихтер



St. Bernardus Abt 12 – 7 по скалата на Рихтер

Когато говорим за бира няма как да не си признаем, всеки иска да живее в Белгия или Чехия. Докато вторите си падат повече по пилзена и светлите бири, то първите правят бира от всичко – вишна, боровинка, ориз и т.н. На мен определено ми допада повече експеримента с бирата и новите вкусове, за това и Белгия е мечтаната бирена дестинация.

Но нека да се върнем към тази рядко срещана абатска бира. В Белгия, явно монасите в манастирите не са запознати с варенето на ракия, но пък от стотици године се занимавт с варенто на бира. Евала на светите хора,защото до сега няма тяхна бира която да съм пил и да не ми е харесала. St.Bernardus Abt 12 е една от трите бири които лятото си купих от бирария Халбите. Имаше промоция от - 20% в цената за бира за вкъщи и след като пих най-леката от трите, другите две, които опеределно са силни и по скоро за консумация пред зимата, си ги взех за вкъщи. Abt 12 е най-силната и повярвайте, повече от 2 са риск за здравето.



Има силен, плътен и сладък мирис, който в края зъвършва  осезаемо с мирис на мая. Цветът й е светъл, кафеникъв и леко мътен. Пяната  седи на траен много дебел и пухкав слой, като цвета й е светло-кафеникъв.  Вкусът е много силен. Отначалото е много остър, след това става за съвсем малко сладък, а в края става горчив и наистина силен. Пиенето на тази бира може да се сравни с пиенето на някоя по-слаба ракия. Бирата е цели 10% алкохол, което я  нарежда сред най-силно алкохолните които съм пил.
Бирата все още се продава в Халбите, така че ако съм събудил любопиството ви, давайте газ към най-близката бирария от веригата.


http://www.sintbernardus.be/



От мен наздраве и до следващия път.



Няма коментари:

Публикуване на коментар