понеделник, 1 декември 2014 г.

Kamenitza Chery - поредната бира с червило



От известно време се чудя, колко точно пари имат големите фирми в България, като бюджет за развойна дейност.  Питам се защото в рамките на три години Каменица успяха да  предложат – Пшенично, Лимон, Грейпфрут, Портокал, Касис с Лайм и сега Череша.  Не съм гениален математик, но всяко едно ново изделие струва пари, дори рецептата да идва от чужбина и да ползваш международен опит, то налагането на шест нови модела, от които 5 ниско алкохолни бири, си е доста висока инвестиция. 

Далеч съм от мисълта, че аз мога да им кажа как да си въртят бизнеса, но се чудя, след като всички други предлагат същите типове бира, защо те не се сетиха да инвестират в един ейл примерно. Не им липсва белгийска закваска от гледна точка на собсвственника, а ресурс явно имат. Според мен жените в България така или иначе консумират бира и развиването на тази целева група не е толкова важна, колкото развитието на бирена култура. Култура не се прави с мними бири, а с истински качествени продукти. Ако ти наложиш добрият вкус и направиш потребителя отворен към нови, но качествени продукти, рано или късно ще запълниш нишата с плодовите бирички, но ако ти разочароваш клиента от самото начало с тези бири, то шанса да събудиш жажда към новото се изпарява в зародиш. 

Каменица с череша има сравнително умерен мирис на череша,  като той не е нито силен, нито остър. Пяната е нетрайна и много рядка. Цветът естествено е черешово червен, но не е плътен.  На вкус бирата е слаба, плодова , леко горчива на края, като при малко повече фантазия долавяш нещо бирено.  Като цяло да наречеш една бира тъмна, а в нея да имаш 2 процента алкохол е доста силно. По същият начин защо не нарекоха Касис с Лайм тъмна бира? Второто което не ми хареса особено е доста химическият ефект от наличието на череша.  Макар и да съм критичен, 2 от 6 жени които я опитаха в мое присъствие, предпочетоха тази бира пред навъдилите се сайдери с подобни вкусове. 

В случая тази бира не създава добро мнение, ако я сравним с един Кreik или Framboise, то разликата е от земята до небето. Когато един клиент опита новата Каменица, вероятно ще се разочарова и повече няма да опита бира с подобен вкус, а така той ще загуби интерес към едни от най интересните бири. Вместо да търси новото, клиента ще си седи на старото, ако това е целта, успявате. 

Във финалът ще си позволя да питам защо рекламното лого все още е „Мъжете знаят защо”. Ако искаш да си равен към своите клиенти, и предлагаш бира с червило, защо няма слоган „Всички знаем защо”, а пробутваш женска бира с мъжко лого. Надали целевата група е тази за която няма да спомена? 

Моля Каменица да не се засягат твърде лично, защото моето мнение е същото и за Шуменско, за Пиринско и Ариана.  Тук бих питал, защо Пиринско спряха Пиринско Тъмно. Помня, че хората от техният край казвали, че им идвала тежка, а да им сервирате Лимон, не им ли дойде горчиво? Моля ви ако  искате да бъдете марки на световно ниво, развийте продуктите си друга насока. Ако се опитате да проследите за една година пазара на вносни бири, които се продават, може би ще забележите колко пари отиват там,. Сега процента може да ви се струва нисък, но го сумирайте с резултата и популярност,  която крафт бирите правят в момента.  Ще кажете, че и тази ниша не ви интересува, но грешите, хората от Bud вече го разбраха. 


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар