петък, 20 юни 2014 г.

Диво пиво – една мечка срещу две птици



С най-голяма радост пиша за тази нова крафт бира. Производителите от пивоварна 359, които навремето направиха Бял Щърк, сега ни предлагат своята втора рожба. След силният щъркел, дойде ред и на доста смирената мечка, която вари бира.  За тези които не знаят, мечките рядко са смирени, но тази някак си ти вдъхва доверие. 

Както Бял Щърк, така и Диво пиво е тип ейл, но този много повече се доближава до първият щъркел, от колкото до епизод 2 и 3. В същото време, бирата е доста по различна от варненският  Гларус. 

Бирата има гъста трайна пяна, с мътен кехлибарен отенък.  За разлика от Гларуса, тук пяната е с по-ниска шапка или просто аз така я налях, не мога да кажа. Цветът е тъмно-кехлибарен, мътен, и непрозрачен. За мен цветът е наистина грабващ, в това отношение с една идея ми хареса повече от Гларуса. В мирисът на бирата аз лично отключих голяма фантазия и усетих мирис на ръжен хляб,  мед и канела. Жена ми усети горски плодове, а реално всеки може да намери своя мирис, тъй като мирисът е много богат. Вкусът е плътен, в началото леко остър и горчив. В средата се усеща много по-силна горчивина, която приятно стиска небцето. Във финалът бирата става леко по-лека, горчивината става плодова с усещането за горски плодове и малко мед. 

Съжалявам, че сравнявам две различни бири като Гларус и Диво пиво, но го правя с идеята, че това са най-новите български бири, които се надявам да се преборят за своята голяма аудитория. И двете бири много ми харесват и силно препоръчвам, пийте ги не само веднъж. 

От мен наздраве и до следващия път.



Няма коментари:

Публикуване на коментар