понеделник, 5 март 2012 г.

Бълборг – след седем години чакане



Често употребявам терминът “бира с история”, но за тази бира това е в пълна сила. Преди повече от 7 години четох за нея във в. Труд. Споменаваха пивоварната като малка и преуспяваща, а бирата беше хвалена за свежият си вкус. Горе долу по това време започнаха и моите командировки до Пловдив (родният град на тази живителната течност). В продължение на 7 години отидох двайсетина пъти и въпреки усиленото си търсене, така и не намерих бирата. Помислих си, че вероятно е било бира за един сезон и ме хвана яд, но какво можех да сторя.

Да ама не, миналитя септември бях на поредната командировка там, и съвсем случайно след една футболна среща, в някакъв затънтен квартал под Тепетата срещнах Бълборг.
Заведението до теренът беще с доста минималиситчно меню и единсвенната бира беше тя. Леле къв кеф ми стана. Скоро ентусиазмът премина и видях тъмната страна на нещата, разбрах защо не съм я намирал, никой май не я обича.

Бирата има светло златист цвят и не прави никаква пяна. На мирисе доста кисела с леко специфичен няанс, който не мога да определя от какво идва. На вкус е доста водниста и кисела със същитя неразгадаем привкус.


Да си призная голямо разочарование, след онази статия си мислех, че ще пия хубава бира, а то едно воднисто бирено подобие. Много ме хвана яд, толкова много, че едав изипх две и си казах “Никога повече”!

Не намерих актулаен линк, но разбрах, че се произвежда в с. Труд , пловдивско.

От мен наздраве и до следващият път. 



12 коментара:

  1. Първо:
    доста неграмотно написано!
    Второ:
    Бирата се сравнява по вкус със Старопрамен, а ти говориш за водниста бира! Екстракта на бирата е 11,7% с алкохолно съдържание 4%, което говори за специално пиво, а не за светло пиво!
    Трето:
    Разфасовката, която си показал е доста стара(0.44мл). Те не са произвеждали такава може би повече от година. Сега малката разфасовка им е 0.37мл, по което съдя, че нещо ти е стара информацията и не знам как си пил нещо толкова старо - може би с изтекъл срок на годност?!
    Четвърто:
    Бирата може да се закупи от големите вериги като Триумф, Лекси, РКС КООП магазините и доста малки магазини в Пловдив, в доста магазини в Пазарджик и самото село Труд.
    Пето:
    Единственото нещо, за което съм съгласен с теб е, че пивоварната е с история! Все пак това е първата малка частна пивоварна в България, която е започнала своето производство с КЕГ И ПВЦ разфасовки. По онова време са ги мислели за извънземни с ПВЦ-то, а сега това е най-продаваната разфасовка в цял свят!
    Само това мога да добавя!

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. Почувствах се малко като в УНСС , оценка за висчко ми даде.

    За неграмотноста приемам, никога не съм твърдял че съм грамотен, като голяма част от населението, така и аз не пиша грамотно, за което се извинявам.

    Да сравнявам обаче тази бира със Старопрамен не мисля и да го правя, нямат никаква прилика. Ако на теб ти се струва така добре, но в никакъв случай не намирам сходства.

    Пих бирата в края на септември миналата година. Не съм поглеждал срока на годност, но от 30 човека които я пробвахме, никой не я хареса. Заведението беше пълно и това беше единствената бира която се предлагаше. Повечето хора пиеха други питиета, факт.

    Не съм от Пловдив, но 2 години подред през 2 - 3 седмици посещавах града, но нито една от тези вериги магазини ми говори нищо, може би защото съм бил изцяло и само в центъра.

    И сега за финал. Явно съм те обидил на бира, което не гот и не съм искал това. Аз разказвам за моите впечатления, но и преди съм казвал те са си мои, ако на теб и на още 100 хил. души бират ви харесва ОК, аз нямам проблем с това.

    Понеже си упорит в тезата си, ще пия отново бирата, от теб вече знам къде да я търся. После ще напиша второто ми впечатление.

    ОтговорИзтриване
  4. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Само да добавя също, че бирата е без консерванти и срока и на годност е около 45 дена след бутилирането! Единственият странен мирис на бирата, който хората не могат да разпознаят е мирисът на бирена мая! Просто, защото бирата, както се казва е прясна!
      Само за протокола другите бири са с годност 6 месеца!

      Изтриване
  5. Здравейте! От доста време се оглеждам предимно за бири без консерванти и съвсем скоро попаднах на "Бълборг". Вчера си я купих от Лекси и решихме да я пробваме.. Според мен е приятна на вкус, важното, обаче, е да е много добре охладена - да приближава 2 градуса по възможност.. тогава според мен вкусът и се усеща перфектно.. Иначе наистина е специална бира, по-лекичка, по-негазирана, но със сигурност е по моя вкус.. което не значи, че ще се хареса на всеки, но... нека има такива истински бири.. Жадувам за бира със срок на годност 1-2-3 дни максимум, ще питам в Бълборг дали не мога да си закупя нефилтрирана такава и ще съм много щастлив, ако е възможно! Наздраве и поздрави на село Труд и частната пивоварна "Бълборг"! Евала!

    ОтговорИзтриване
  6. Привет , от известно време не съм пътувал в страната и така и не минавам към Пловдив. При първа възможност обаче смятам да го сторя, тъй като интересът ми е провокиран от petrucian и смятам да дам втори шанс на бирата. Ако е истина, че бирата издържа само 3-4 дни, то просто може да съм попаднал на развалена бира.

    ОтговорИзтриване
  7. За първи път е бутилирана в ПВЦ бутилка в гр. Плевен от ГД Бр.Николови и Полюс ТМ ООД която разфасовка е 1.5л и е първата бира бутилирана в ПВЦ

    ОтговорИзтриване
  8. Здравейте!
    Имах удоволствието да работя в Пивоварна "БУЛБОРГ" между 1999 г. и 2005 г. И да - това е първата малка частна пивоварна. Също е вярно, че е първата, която започна да бутилира бира в PET-бутилка. Така отвориха пътя на всички останали след това. Собственикът (по това време на около 25-30 години) имаше и други интересни идеи, които не осъществи. В началото нещата бяха перфектни. Бирата се разпространяваше само по заведенията в града в метални бурета (кегове). Млади хора работеха там, подбирани специално от Университета по хранителни технологии.
    През 2001 г. по мои спомени започна бутилирането. По това време големи камиони идваха от другия край на България за тази "Бълборг", за която сте чували.
    Така до около 2004 г., когато се смени екипа пивовари. После и собственика. Може това да е бил и първоначалния замисъл... Един от инвеститорите, при създаване на пивоварната беше американски фонд.
    Последната ми информация за пивоварната е от преди няколко години: пивоварната не работи, обявена е за продан, но няма кандидати. Цената й е доста висока. Мой познат, който тогава беше технолог там, ходил на оглед. Даже на една дъска все още стояли записаните от него пропорции за наистина уникалната и първа "крафт" бира в България.
    Мога да ви изпратя снимки на пивоварната в целия й блясък по това време.

    ОтговорИзтриване
  9. И още нещо: ако се интересувате от бири, бих Ви препоръчала да потърсите информация, пък и да посетитe при възможност пивоварната до гр. Перущица - "Hills".
    В началото и края на лятото там се провеждат и уникални събирания :)

    ОтговорИзтриване
  10. Здравейте. От Враца съм и имах щастието да опитам Бълборг два пъти. Наливна. Беше невероятно изживяване. Но това беше 1999-2000. Към днешна дата не знам как е. Дано просъществува.

    ОтговорИзтриване