неделя, 1 февруари 2015 г.

AMBioRiX – чиста проба провокация


Здравейте отново. Втората домашна бира която ще ви представя тази седмица, е на моя приятел Ники Дочев от Русе. Макар да не е член на АДПБ (Асоциация на Домашните Пивовари в България), той вари бира с голямо удоволствие, и лично според мен е напред с материала. За жалост той няма да участва с бира в Деня на домашните пивовари, но аз се надявам в бъдеще и той да се включи.

Бирата която ви представям в момента е най-експерименталното нещо което съм опитвал. Преди да стигна до нея чувах доста критики и похвали, като все пак всички бяха съгласни с едно, бирата е чиста проба провокация. Тъй като моите познания са далеч от схващането какво точно трябва да представлява Belgian Sour Christmas Ale, за това отново ще споделя с прости думи какво опитах. 

Бирата има трайна пяна на доста дебел и пухкав слой.Цветът е тъмно червен, мътен и непрозрачен. Мирисът е силен, остър и плодов, но лично аз не усетих ванилия или канела. Вкусът наистина е провокативен. В началото е доста горчив и силен. След това леко отслабва и се усеща плодов вкус, който в началото не се разпознава, но в края става ябълков. Като цяло газировката е слаба, което за мен е плюс, но усещането за ванилия и канела се губят. Относно меда, той се усеща едва едва в средата на вкусът, точно преди да се усети ябълката, но е с доста слаба нотка. 

Признавам, че бирата провокира да търсиш съставките, да ги разпознаеш къде и как оставят следи, но ако не си настроен откривателски, то AMBioRiX няма да ти допадне. Лично аз бих предпочел повече усещане за мед и повече ванилия, но се боя, че така отиваме към коледният му honey aleq който страшно много харесах.

Няма коментари:

Публикуване на коментар