петък, 24 април 2015 г.

Golden Summer – треската преди събота


Здравейте, тези дни не съм писал много, но пих доволни количества бира. Успях да пия от новото Алмус светло в нова бутилка, което е пълна трагедия. Пих Мизия в стъклена бутилка, която се оказа поне един път по-добро от Алмус. Дегустирах също и Ариана Радлер с Лимон, Мента и Бъз – това последното е невероятно безалкохолно, но не и бира. В резултат мога да кажа че опитаните масови български бири трайно не показват тенденция за развитие. Разбира се пих и много други хубави бири, но се замислих само това ли се предлага. За наша радост, отговорът е НЕ. 
 
Повода за който ви пиша днес е предстоящият Трети национален конкурс на Домашните пивовари, който ще се проведе на 25-ти април в Хаблите 3 на ул. „Три Уши”. За конкурсната програма се записаха над 100 бири произведени от да ги наречем „гаражни бираджии”, които ако имаха оборудването на големите пивовари сигурно щяха да да ни дръпнат години напред в бирените среди. Знам, че това звучи малко прехвалено, но факта е че големите се боя да рискува, а малките няма какво да губят. Обикновено вторите са в по-добра позиция и правят невероятни бири.

На въпросният конкурс за първи път в живота си, ще имам честа да бъда бирен съдия. Благодаря на Асоциацията на домашните пивовари в България (АДПБ) за проведения образователен курс за бирено сомелиерство, а също и възможността да сбъдна една своя мечта. И тъй като приемам нещата много на сериозно ми е леко притеснено, дали ще оценя правилно всичките бири които ще опитам. За да не се притеснявам, реших да опитам няколко бири и да се успокоя, по същото време разглеждах какво съм пил до сега. След кратко ровене попаднах на една бира от Русе. Моят приятел Ники Дочев ми я прати преди време и сега реших да пиша за нея.  Бирата е домашна и за това идеално си пасва с повода. 

Golden Summer има тъмен кехлибарен към бакърен цвят. Пяната се оказа нетрайна с един тънък пръстен по ръба на чашата. Мирисът е не много силен, леко сладък и цитрусов. На вкус бирата имаше раздвояване върху това дали да цитрусова или сладка като някой barley wine и според мен заради това не успя да ме грабне като други негови бири, които определено имат по-изразен и недвусмислен характер. Не ме разбирайте грешно, бирата ми хареса, но и липсваше повече плътност и акцент. Ако имаше едно запомнящо се въздействие и примерно допълнително загатнати нотки, щеше да има много по-голям успех. 

Както виждате почвам да говоря на като съдия, хем се опитвам да ви кажа обективно какво опитах, хем нищо не става ясно. Стискайте палци на 25-ти април да съм по-адекватен. Между другото искам да помоля Ники да ми каже в кой стил е опитал да направи бирата, защото това не го помня, а от етикета не стана ясно. 

От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар