четвъртък, 30 април 2015 г.

Vit Light Ale – един приятел ме почерпи


От доста време не съм писал, но ми липсва муза. Бях съдия на 3-ят конкурс на домашните пивовари, скоро идва бирфеста в Горна Баня, но нещо трудно ми върви писането. Лъч светлина хвърли тази бира. От доста време се познаваме виртуално с Владислав Тодоров, но чак на състезанието миналата събота успяхме да се видим. Като бонус получих една бира подарък, което няма как да не ме зарадва. 
 
Между другото самото състезание ми хареса страшно много. Благодаря на АДПБ за поканата да съдийствам, надявам се не съм ги подвел. За мен беше страхотен опит. По мое мнение, успях да хвана същината на състезанието, а с това и доста интересни грешки, за които обикновено не съм се замислял. По време на състезанието опитах страшно добри lager и sout бири, а на финалът дори участвах в определянето на Големият Шампион. Да си призная гласувах за stout-та на финала, но belgian strong ale излезе печеливш. 

Относно Vit Light Ale мога да кажа следното. Бирата има тъмно кехлибарен цвят, леко към тиквен. Леко мътен и неизбистрен. Пяната е гъста и трайна, на средно дебел слой. Мирисът е подчертано малцов, като се усеща доста ефирно хмел.  Самият Владислав сподели, че явно е имал проблем след ферментацията при затварянето вероятно и хмела в мирисът и вкусът много бързо е „избягал”. Вкусът е подчертано малцов, със средно силни фенолени нотки – вкус на опушено – често ефект от малца. При ферментацията, ако не се лъжа. Бирата има средно плътно тяло и не много силна газираност. Към края се усеща приятна слаба хмелна горчив. Бирата е доста пивка. 

Мога да кажа, че Vit Light Ale ми допадна, ако имаше наистина повечко хмел вероятно щеше да бъде още по-добра. 

От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар