петък, 10 април 2015 г.

To Øl Black Maria – сутрешно наздраве



В трети пореден ден ще ви пиша за датчаните от To Øl. Както писах в сряда, ще ви представя част от бирите които ще може да опитате на бирфеста в Горна Баня. Без да му мисля много реших първо да приставя някой от най-актуалните бири от магазина 100beers.bg.

За тези които веднага ще кажат „В 10 часа вече пие, ще поясна, че бирата я пих вчера вечерта. Когато я купувах, Рости ми препоръча няколко за което съм му благодарен, реално бях отишъл без идея какво да купя и той ми даде най-доброто решение. Като бонус след Black Maria имах възможност да изпия последната си горнобанска Bleck IPA и да ги съпоставя тъй като са в един стил. Бирите се различават доста заради използваните хмелове, но все пак имаха и доста общи неща. За финал мога да споделя, че в крайна сметка и двете бири бяха за Отличен 6.

В направата на To Øl Black Maria са използвани четири вида хмел: Galaxy,  Centennial, Columbus и Cascade, в резултат имате една богата палитра от сладки шоколадови нотки и леки тъмни плодове. В сравнение с Blek Pine тук мирисът е леко по-слаб, но в никакъв случай по-лош. Пяната е на средно дебел и траен слой, като приликата с горнобанската бира по този показател е 1 към 1. При цветът също имам съвпадение, той е много тъмно карамелен, мътен и непрозрачен.   вкус на хмел и шоколад. При горнобанци бирата също има шоколадови нюанси, но тя е с много по осезаеми и плодови нотки, като в допълнение тяхната плътност е с една идея по-висока от тази на To Øl.
На вкус Черната Мариа има горчив и сух хмелен старт което ме кара да мисля, че е имало сухо охмеляване. След бурното начало се явяват кратки препечени нотки, а в края става сладко-горчива и шоколадова. Като послевкус на небцето остава сухота и

Без да искам в крайна сметка ви пуснах аванс и за двете настоящи бирени събития, за вас остава да се настроите да опитате новите бири. 


От мен наздраве и до следващия път. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар