понеделник, 15 февруари 2021 г.

COHONES Sweet Cognac Orange Stout - Да вдигнем завесата

Навремето бях журналист. С бате Бойко, Плевнелиев и още куп чичаци съм бил на толкова първи копки, срязани летни, откривания и т.н., че сeга като видя лента искам да я срежа. Имам стаж и в киното и театърa, където съм бил на стотици премиери и пред-премиери, та по едно време не ми беше останало време да изляза навън. Е сега пиша за бира, но много рядко ми се отдава да опитам нещо пред-премиерно. За мой късмет в рамките на последнта половин година успях на два пъти да имам този късмет. 

Този Коконяк - както исках да се нарича, го спечелих в една игра с публика, която COHONES направиха във фейса. Познах едната съставка, портокала. И ето имам шанса да вдигна завесата, какво се крие под стъклото. 

Цветът на бирата е тъмен шоколадов. Пяната която направи е на тънък кафяво кремав слой. Мирисът е силен и сладък, с нотки на шоколад с портокал плюс алкохол. За база на сравнение може да кажа, че на Линд има едни шоколад от черен шоколад с потокал, бирата има подобен мирис, но с приятни алкохолни нотки. В началото се усеща шоколадово-ликьорени нотки, но те бързо отстъпват на подчертано портокаловият вукс. В средата цитруса се усеща най-много. Финалът е приятно ликьорен, но пак с портокалов привкус. Като послевкус има едно приятно цитрусово гъделичкане на небцето. 

На мен бирата ми хареса, макар че аз лично бих искал да смекча малко от портокал за сметка на по-ликьорен вкус. Ако бирата поотлежи, смятам че ще развие точно такива нотки, ще си купя и ще пиша след време. 

https://cohones.beer/

Няма коментари:

Публикуване на коментар