вторник, 9 февруари 2021 г.

Бял Щърк White Stout (Fehér Nyúl collab) - Не бях готов за това (Втори шанс)

Признавам не бях готов за тази бира. Когато бях в Пивотека избирах на слука неща които не съм пил. Реших да взема само български бири и случайно налетях на тази. Съдържанието на како, ванилия и лактоза в светла бира ме спечели да я опитам. 

Бирата не направи пяна, а излезе с гашинг - или беше топла или беше раздрусвана преди това, но ефекта на шампанското бе виден. Цветът и е леко бронзов, леко мътен, типичен за някой цитрусови бири. Мирисът на маслини силно ме озадачи. Не знам дали бе заразена, но това беше последното което можех да очаквам - силен съвсем осезаем мирис на зелена маслина. Като се отвърна бирата, миризмата се пооправи, пак дъхаше на маслина, но се усети и мирис на какао и ванилия. Вкусът е осезаемо на кафе, плътен, приятен, леко горчив. Нетипичен по никакъв начин за светла бира. Финална е плодов, силен и приятен, с леко усещане за кафе. 

Втори шанс 14.2.2021

Обещах да я опитам пак. И да, първата ми бира е била затворена зле или е имала някаква зараза, защото вкусът и мирисът са далече по-различни. Цветът е с отенък на портокал, пяна почти не направи. Мирисът е смесица от какао и ванилия- силен и плътен с превес на какао. При вкусът  отново са налице ванилия и какао, като ванилията е по-силна в началото, а какаото постепенно се засилва и надделява във финалът. Остава приятно сладко-ванилово мазнене на небцето. Бирата определено е много-добра.

Няма коментари:

Публикуване на коментар