петък, 12 февруари 2021 г.

Мелтум Imperial Stout - Адмирации за Г-н Хопс

Чисто сърдечно си признавам, че до Коледа не бях опитвал бири на ловешките пивовари от Мелтум. Никога съзнателно не съм ги пренебрегвал, но така и не си купувах нищо от серията Г-н Хопс. В навечерието на празника реших, че трябва да опитам и нещо тяхно, а щом видях  Imperial Stout реших, ето това е добър повод за първа среща. 

Това приятелче има тънка трайна карамелено-кафява пяна, или поне при мен така се представи. Цветът е наситен, черно-шоколадов. Мирисът му е нехарактерен, с приятни винени нотки в примес със какао. Вкусът е много силен, приятен, плътен. В началото буквално опитвайки го получаваш бомба от сладки плодови нотки, които много леко преминават в усещане за вино или подобна напитка, а финалът е плътен с приятно тръпчиво трайно усещане в небцето - като при сухо вино. Със затоплянето на питието някъде към 12 -14 градуса - отворих я при 8-9 градуса, бирата развива съвсем различен вкус. Винените нотки изчезват, замествани от плътни ликьорени такива. Плодовите нотки също се позатапиха за сметка на по-силно усещане за алкохол. 

За мен това е една от най-добрите Imperial Stout бири които съм пил до момента, която ме спечели да опитам и други неща от Мелтум. 

http://meltum.eu



Няма коментари:

Публикуване на коментар