Здравейте
приятели, за онези от вас които си мислят че пия само крафт бира или само
вносни продукти ще спомена, че аз продължавам да опитвам от всичко което видя.
Дали е добро или лошо винаги споделям, макар понякога да е със закъснение. Това
лято един от най-консумираните масови продукти в моето меню се оказа ненадейно
Бургаско светло.
Всеки човек на
около 30 годишна възраст знае, че продажбата на Бургаско в София е прецедент. Аз винаги съм я харесвал, но съм я свързвал с
консумация единствено и само на морето, защото така се бе наложило на пазара.
В началото на това лято за моя най-голяма изненада бирата се появи в почти всеки
един свестен магазин. Озадачен на какво се дължи това, реших да я пробвам.
Установих че бирата има много малка промяна в сравнение с минало годишното пиво
което пих, Разликата е, че сега е с една доза по-горчива, но е все така лека и
пивка, без да прекалява с газировката. Цветът и пяната са неизменно еднакви,
слабо златисто тяло и сравнително трайна пяна на дебел слой.
След като я
намерих в почти всеки магазин, почна да ми прави впечатление, че я намирах в
почти всяко заведение. Блъсках си главата близо месец на какво се дължи този прецедент
и тогава с помощта на приятели които държат заведения ми просветна. Неколцина
управители на хранитело-питейни заведения споделиха, че на 10 каси бира,
бургаско държи 7 каси продажба, Загорка Ретро 2 , а останалото е смес от други
бири.
Този тип
сравнение ме просветли в няколко аспекта. Първо Ретро получи огромна реклама,
която лично според мен не си отговори с вкуса, но пък отвори една ниша на
по-газирани и горчиви бири. Второ Каменица не можеха да реагират адекватно на
повишеното търсене на Ретро от пролетта и след като претърпяха крах с Каменица
Свежо намериха най-адекватното решение, да предложат забраненият за страната
продукт – за първи път от десетки години, една национална компания с титулярен
продукт, си позволи регионалната и марка Бургаско да навлезе на национален
пазар, а съответно с това да измести титулярната до сега бира.
Този приом
позволи на Каменица да запази своят пазарен дял, но и да привлече нови хора,
към една наистина приятна светла бира. Бургаско винаги е била подчинена и регионална
марка, но всеки отивайки на морето я е пил,и връщайки се от морето на всеки му
се е искало в горещото лято да опита още една от нея, но досега нямаше от къде
да си я купи.
В крайна сметка Каменица направиха едно необходимо дело - да спасят леко замиращият си бизнес. Всички последни творения на марката се появяваха с гръмко, но си отиваха с провал, като от това най-вече пострада самата Каменица светло, която си остана непроменена от десетина години насам. За да подчертая тезата си в последните три години Каменица извадиха бизо 10 нови вида бира, от които 7 са плодови бири с лоши показатели, а останалите бири просто идват и си отиват, без да покажат нищо. Говоря за Пшенично, Свежо и Нефилтрирано. За последната ще пиша допълнително, защото реакцията по изваждането на бира уж конкурент на Ретро се оказа смазващо тромава.
За мен това лято
Бургаско уби Каменица, но в това има нещо позитивно, дано хората от бранда се
стегнат и извадят нещо по-добро, като същевременно не убиват морската бира -
само тя успя да удави поривът на Ретро, който иначе бе готов да залее пазара.
От мен наздраве и
до следващия път.
Няма коментари:
Публикуване на коментар