понеделник, 19 октомври 2015 г.

Lindemans / Mikkeller Spontanbasil – 95/98 по Ratebeer



"Неведоми са пътищата Божии“ е фразата която може да опише срещата ми с тази бира. В един не много спокоен петък отивайки на обяд, в столовата на фирмата срещнах Иво. На пръв поглед това е все едно да ви кажа, че небето е над вас. Да ама не, първо нашата столова не е 3 звезден ресторант, а второ Иво така да се каже не е от „наше село“. Шанса да го срещна в столовата ни при положени, че живее зад граница, а родом идва от Пекин (очевидно нов прякор за Перник) поставя ситуацията в онази графи „1 на 1 милион“.  Въпросната среща доведе до нова среща, но 8 часа по късно, този път на място където е доста по-лесно да срещнеш бирен човек, а именно Витамин Б. 

За разлика от мен, Иво се оказа доста по-досетлив човек, и като за първи път стъпващ в бара се представи подобаващо - донесе подарък на Рости  (аз на първото си посещение, само пиех ли пиех, без да занеса подарък) защото както знаете е новодомците заслужават подаръци. Подаръкът естествено беше стъклен и пълен с бира, а аз успях да „намажа“ от него. Рости не ме мрази много. 

За онези които не знаят тази екзотична бира е направена в една доста ограничена серия и общо взето няколко хиляди бутилки , са били изкупени за буквално нула време. За щастие Иво е от онези хора които са имали късмет да я купят, а факта че беше готов да я сподели му прави чест.
Spontanbasil има невероятно силен и плътен мирис. Уханието на босилек покорява. Така нетипичното ухание вероятно би изгонило 9 от 10 неподготвени човека, но за такива които търсят ново усещане това е 10 от 10. За жалост жена ми не беше с мен, иначе като страстен почитател на тази билка би заподскача от кеф. Пяната е трайна, на тънък слой оставащ на пръстен по стените. Цветът е мътен и тъмно златист, като наподобява някой по-тъмни weiss бири. Вкусът е дълбок, но усещането е по-скоро за песто. Отпивайки я сякаш все едно се храните. В средата на глътката се усещат бодливи нотки по небцето, като вкусът става тръпчив и леко кисел. Финалът е горчиво с остатъчни кисели нотки.

Възползвам се от възможността да честитя рожденият ден на Рости, а на Иво да му кажа благодаря. 



От мен наздраве и до следващия път.


Няма коментари:

Публикуване на коментар