четвъртък, 5 декември 2013 г.

Brugse Zot – оста Перник - Брюж



Във всяка държава градовете и техните жители се харатеризират с нещо. Пример Габрово и пестеливостта на местните и легендите за тях. Ако почнем да изброяваме се сещаме за люти макета, меки майни, северозападнали пустиняци и т.н. До някъде градовете и хората от тях се гордеят с тези си черти, но често това бива повод за много подигравателни или негативни коментари. Безспорен хит в последните 10 години обаче си остава Перник. Нема по-големо от Винкело, Голфо и Миньоро.  Само непросветените незнаят за Винкел щтрасе, Пернишкото мохито и т.н . Да си призная в цялата история с Перник на мен вече лично почва да ми се изтърква, а и заради хората които живеят там и ги познавам, почвам и да се дразня. 

Тази бира идва от едноименният град Брюж. По света го знаем като Северната Венеция и за рожденият си ден имах късмета да бъда там. Града е уникален. Трудно бих го описъл, пък и това не е блог за туристически преживявания.  Това за което се хванха по оста Перник – Брюж е бирата. Ще ме питате защо и ще ви кажа. Една от най известните бири в града е Brugse Zot – тоест Брюкселски глупак. 

Според местнната легенда , когато хората посрещат австрийският крал Максимилиан  в града, те организират пищен парад  с много клоуни. В края на деня местните големци помолили краля да дари сума за построяването на лудница в града и краля отговорил „Незнам за какво ви е лудница, като през целия ден аз видях града като една голяма лудница”. Хората  явно не са се трогнали от коментар и незнам дали с пари на Максимилиан или не, построили една огромна лудница. Повярвайте ми не съм виждал така красиво и голямо здание, предназначено за такава цел.

Важното е, че и до сега на местните им вика лудите или глупаците, но те си имат своя бира, която къде добра, къде лоша за някой, но също е повод за тяхна гордост. Е Перник вече си има вафли Винкел и Миньор, но най-ценното му притежание от извесстно време е бирата, макар и не произведена в града, Перник има това което другите градове в България все още си нямат, а именно Best Belgium Beer Bulgaria. Най-добре зареденият бирен магазин за белгийски бири и не само. До колко може да се смеем на перничани за това и онова, неможе да незавидим за това ми богаство. В следващи материали сигурно често ще споменавам за този магазин и искам да пожелая късмет на екипа. 
 
Както забелязахте много се отплеснах с описания и нищо не казах за бирата. Лично на мен тъмната ми хареса повече, но за нея ще пиша друг път. Светлата е с много наситен тъмен златист цвят. Пяната е очароващо дебела, с финни балончета и седи на дебел кремав слой.  Вкусът обаче е леко екстремен.  Бирата влиза остро и със силен горчив вукс, създава срес за небцето при първите глътки. Финалът е кисел и вече в самият край на послевкусътт идва леко плодово усещане. Мирисът също е на кисело, но и в него се долавя леко плодово ухание.
Както виждате и двата града имат свотие прилики, а с възможноста да си купиш тази бира в пернишки магазин, то нещата стават доста сериозни. Туко виж следващият път успея да пия Миньорско пиво или Голф Премиум в Брюж.


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар