сряда, 11 декември 2013 г.

Buffalo Staout – да обяздиш вкуса



Първото нещо с което свързвам името Бъфало разбирасе е САЩ и едноименният град, но ако приложа малко „второмислие” (койо чете Тери Прачет мисля ще ме разбере) се сещам за героят каубой Бъфало Бил. Не че знам много за него, но бирата с етикет на яхнал мустанг каубой ми навява мисълта, че човек трябва да обязди вкусъ на една такава бира.

 При последното си посещение в Перник успях да си купя 10-тина бири, а благодарение на домакините ми от Best Belgium Beer Bulgaria и моят спътник, успях да опитам и три бири на място.  Една от тях бе Buffalo Staout и да си призная хареса ми още като съзрях бутилката. 

Бирата има прекрасен тъмен наситено кафен цвят, който дори на естественна светлина не позволи прозиране.  Пяната е от любимите ми, дълготрайна, на дебел пълтен слой, с почти кремава консистенция. Мирисът е силен, с усещане на опушен ечемик, аз да си призная не усетих шоколадови нотки или кафе, а по скоро миризма на пушено сирене. Вкусът е силен, сладък с нотки на кафе, като финалът е горчив и траен. 

Без да се захласвам много, бирата не нещо неопознато, но се вписва идеално в моите предпочитания.




От мен наздраве и до следващия път. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар