вторник, 31 декември 2013 г.

Gusswerk Black Sheep Smooth Stout – съдба на черна овца



„Аз сам си избрах тази съдба, вечната черна овца”, дано група Ахат не ме съдят за авторско право. Когато преди близо половин година един от благородните ми спонсори (в случая Христина) се завърна от непомня точно къде, въобще не очаквах подарък. Когато моята половинка донесе това малко 330 мл. шишенце удома очите ми грейнаха. 

Първоначално смятах, че съм попаднал на англйско пиво, защото съм чувал за такава бира от острова. В последствие след  бързият оглед се оказа, че бирата е Австрийска и това ме учуди.  Това което ме удови, че избора Черната овца е толкова популярен и желан, дали в песен или като бира, да не говорим за измисленото родно уиски.  Някой ден като отида в Австрия, може и да потърся тази пивоварна, интересно ще ми бъде да разбера как се се спряли на това име, все пак това си е съдба.

Цветът е типичен на stout бирите – тъмен и непрогледен.  Добрият цвят е за жалост е покрит с нетрайна пяна на доста тънък слой, а за мен пяната е красота и не само. Мирисът на това пиво е плътен, осезаемо плодов и карамелен. Вкусът на бирата е плътен и сладък. Освен препечен малц, се усещат карамел и плодови леко стипцав послевкус.

Бирата ми допадна, наистина няма пяна, но пък вкусът и е различен от повечето stout бири. 


От мен наздраве и до следващия път.



Няма коментари:

Публикуване на коментар