събота, 3 октомври 2015 г.

3 октомври – бира, приятели и хубаво време




Здравейте приятели, жив съм. Няма шега, няма измама, просто не ми се пишеше до сега. Благодаря на няколко то десетки хора които ме питаха толкова време какво се случва с мен и жив ли съм. Признавам си че 4 месеца бездействие по блога е без отговорно, но не съм вярвал че ще ви липсвам. 

Причината да пропиша отново е вече традиционият Есенен панаир на домашната бира, който се организира от приятелите ни от Асоциацията на Домашните Пивовари в България. За онези които не успяха да посетят бирария Халбите на ул. Черковна 41, деня може да се смята за изгубен, а за хора като мен остава да ви разкажа колко много изпуснахте.  Не знам от къде да започна , за това ще ви кажа, че успях да опитам 14 вида домашна бира в рамките на 5 часа, което може да ми се случи само на такова мероприятие. 

Като стилове опитах Amber, American , Pale, Abby и  Irish Red ейлове, IPA, weisse beer, Porter, Dry stout, lambic и Sour бири, които направиха деня наистина празник.  Трудно мога да опиша всяка една от бирите, а и все пак не успях да опитам всички предложени през деня, но богатството от вкусове, цвят и аромати не остави нито един от присъстващи те безразличен. Факта че имаше десетки хора които за първи път се сблъскваха с различна бира от Шуменско или Ариана, а тръгвайки си казваха искам пак от вашата бира,  може само да радва всеки един от участниците. 

Лично за мен празникът беше бира, приятели и хубаво време, което автоматично превърна деня в едно от най-смислените ми деяния напоследък – другото подобно действие бе откриването на бар Витамин Б преди 3 седмици.

Без да искам да обиждам или да пренебрегвам някой, но лично за мен Dry stout който опитах беше превъзходен и ако трябваше да му дам оценка, получаваше моя Х фактор по всички критерии. Тъмната бира с хлебна мая също имаше своя чар, като полученият ефекте бе бира от тип Sour. Своеобразен бонус за мен бе възможност да опитам спечелилата втора награда в Бристол  dopelbock на Г-н Пампов, плюс два негови експеримента с черешов lambic и blended бира, която също отиваше в стила sour. Не на последно място искам да споделя, че бях очарован от един бирен експеримент който ме разби. Бирата бе направена с една особена подправка, която в момента не запомних, но  смятам че беше кардемон - моля колегата да ми пише каква беше подправката. Крайният резултат бе лека и плътна бира с вкус който определям като канелени бисквити, накара ме да се почуствам адски добре.

В края на днешният ден искам да кажа само едно голямо БЛАГОДАРЯ на всички които споделиха бирата си. От мен имате моето ДА – вие имате Х фактора да продължите напред, да се развивате и да правите още нови и добри бири, които да споделяте, и с които да разчупвате мирогледа на хората. 

От мен наздраве и до следващия път.

П.П. Два дена след написването на материала разбрах, че чудната съставка не е естрагон, а не кардемон. Наистина смел и приятен експеримент. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар