понеделник, 26 октомври 2015 г.

Coopers Sparkling Ale – в памет на Тери Пратчет


Здравейте, за вас не знам, но лично аз съм и ще бъда фен на Сър Тери Пратчет. На 12 март 2015 година света загуби този неповторим автор,  като това мнение не само мое, а на десетки, дори стотици милиони души. По стечение на обстоятелствата в деня на неговата смърт попаднах на една австралийска бира, с която направих бърза препратка към бирата Ру от книгата „Петият континент“.
 
Предполагам не ви пука, но за мен това е страхотен автор. В последните 5 – 6 години прочетох към 30 негови книги. Все още не съм прочел и половината от това което е написал, но за жалост няма да има шанс да прочета нова негова книга. До скоро си мислех, че той не спира да пише, но еявно вече спря. Той заслужава уважение не само защото представя тъжната ни действителност по весел и странен начин, а и защото с неговата поредица той успя да направи един паралелен свят. Свят който заплени милиони. Не е ли странно, че хора от всички краища на света имат една и съща представа за град, който дори не съществува, да не говорим за героите. 

Ще кажете не ни занимавай с глупости, Толкин е велик. Да Толкин е велик, но Пратчет, е той просто е ниво над него, поне за мен. Ще попитате защо, ще ви кажа, освен целият му творчески талант, той е е ценител и на бирата. Ако не вярвате прочетете. Няма книга в която да не се говори поне за малко за бира, специално в „Петият континент“ бирата е живот. 

Coopers Sparkling Ale страшно много прилича на бирата която Тери Пратчет описва като Ру. За разлика от боксовото кенгуру на етикета на Ру, тук кенгуруто е доста по-миролюбиво. Както и при бирата от книгата, така и тук имаме почти никаква пяна. Тя е тънка и на нетрайн слой. Цветът е мътен и кехлибарен, като при Coopers може да се видят интензивни газирани балончета, докато в книгата може да видите какво ли не да плува, но не и балончета. Мирисът е богат на малц и мая, за което Sparkling Ale получава висока оценка от мен, докато Ру нямаше типичен мирис, не и в моята представа. Бирата е средно газирана и горчива, а в края се усеща леко сладка нотка. Като плътност бирата е на средно ниво. 

В пълен изглед бирата на Coopers е доста пивка и не претендира да покори света, но точно като Ру тя идеално утолява жаждата и бас ловя, че ако отида в Австралия (Петият континент) тази бира ще ми бъде добър приятел.


От мен наздраве и до следващия път.


Няма коментари:

Публикуване на коментар