сряда, 7 октомври 2015 г.

Er Boquerón– с дъх на море



Всичко около тази бира започна след една реклама. Един ден както си превключвах каналите попаднах на една реклама на The Voice TV, в нея гръмко се рекламираше „Средиземно морска бира с морска вода“. Наострих уши като Алф очакващ котка и се опитах да чуя рекламата по-добре, но нямаше какво друго да се чуе. Зачудих се кой ли ще е вносителя на тази бира, по традиция крафт пивоварните които навлизат в България не разчитат на гръмки реклами, а обикновено си прекарват път през hotspot барове и магазини. Направих бърза проверка и установих че никой не беше чувал за нея, нито пък я беше пил, поне никой не си призна. 

От юни до август така и не попаднах на въпросната бира и за това се бях отказал да я търся вече. Както често се случва при мен, бирата сама ме намери. Вчера вървейки от Ялта към Попа минах покрай едно магазинче за алкохол, което е много близко до Ялта и с бърз поглед погледнах отвън към витрината с бира. Тъкмо бях решил да не се спирам, когато момичето от магазина което седеше отвън ми каза „Влез“ ще си харесаш нещо. Мислех да и от кажа, но с вторият поглед съзрях две непознати бутилки и вече нямаше как да не вляза. 

Ако се чудите какво представлява Er Boquerón ще ви обясна. Бирата има мътен прасковен цвят. Пяна няма или по-скоро има един много тънък нетраен пръстен. Нейният мирис е и нейното най-голямо достойнство. Колкото и да се опитвах да уловя миризмата, така и не успях за кажа на какво точно мирише, миризмата не беше нито сладка, нито кисела или горчива, беше особена. Ако наистина са използвали морска вода, то явно от нея идва и миризмата – хората я оприличават на морска сол, но аз лично не мога да го потвърдя. Като вкус няма нищо морско, тоест привкус на морска сол няма да намерите. Пивото е леко, със слабо тяло, средна ниво на горчивина и газираност. На финала се усещат леко цитрусови нотки на лимон или лайм. 

Ако и вие искате да я опитате може да го сторите срещу 3,9 лева за 330 мл., вече знаете къде се намира, ще ви помоля да споделите мнението си след това.


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар