понеделник, 12 октомври 2015 г.

Morlaco Redin – комплимент от кумата




Ако почна да сипя комплименти по кумата, ще вземе да заприлича на реклама, за това ще кажа – тя е яка мацка, тя пие бири, тя подарява бира. Едни от най-интересните ми попадения през годините са били подарък от нея. За да продължи много годишната си традиция  и тази година, след поредното завръщане от чужбина не пропусна да ме зарадва с две интересни испански крафт бири. 

И двете бутилки ме грабнаха от пръв поглед. Тъй като съм зодия Сиво Искърско Говедо, наличието на един човеко подобен бик събуди любопитството ми. Оказа се че тримата приятели Asier, Borja и David освен че харесват бирата, харесват  и биковете. Техният герой присъства и на петте им бири, като всяка бира има тематичен етикет свързан с историята на техният град Pamplona.  

В конкретният случай Redin е отбранителна крепост, която е имала най-добрата гледка над града. В допълнение бикът (Morlaco) и облечен в униформата на полка от Навара който е бил в крепостта през далечната 1808 г. 

Този червен бик има силен малцов мирис. В самото начоло миризмата е доста остра и преди да се избистри прилича повече на бейлгийски ейл, от колкото на английски такъв. Пяната която си налях имаше дебел и траен пухкав слой, а самите създатели твърдят, че пяната трябва да има тънък слой. Цветът е напълно в стила – плътен, тъмно кехлибарен към червен.Бирата определено е доста горчива, но има особен кисел отенък. Тялото е средно плътно, с едва доловим карамелен привкус.  

Бирата ми допадна и  определено бих я опитал отново, дано следващият път имам късмет да я опитам на мястото където е произведена. 


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар