неделя, 11 януари 2015 г.

Zelta Premium – ето че стигнахме и до Латвия


Една от най-екзотичните бири  през 2014 г. бе подарък от колежката ми Йоана. В средата на годината тя посети далечната прибалтийска страна. Преди да замине на бъзик я помолих на бира, но не бях сигурен дали ще донесе. Приятната изненада от две кенчета латвийска бира ще си я спомням още дълго. 

Първото нещо което ми направи впечатление, бе нетипичният за нас кен 568 мл. – размер една пинта. Цветовете жълто и черно провокираха в мен усещането на тъмна или силна бира, което обаче не се припокрива с името и. В реалност бирата има тъмно златист плътен цвят. Пяната е гъста и трайна, на дебел пухкав слой, с финни балончета. Мирисът е силен, остър и хмелен. Вкусът е средно плътен, усещат се бирена мая и хмел. В началото е лека и малко водниста, но след това става по-плътна и с финална приятна горчивина. 

Бирата е интересна, не мога да кажа добра или лоша. Със сигурност обаче знам, че на мен ми хареса, най-малкото подобни подаръци винаги ме радват.


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар