вторник, 17 март 2015 г.

Fyne Ales Maverick – още едно наздраве


Тъй като владенията на нейно височество Кралицата на Великобритания нямат край (макар че не на всякъде и се радват колкото и се иска) за това поредната бира по случай днешният празник е шотландска. Главата ми се върти  мисълта, че доста шотландци посръбват доволно бира на този ден, макар че историята сигурно би ме упрекнала – историята на островитяните не съм я учил от 1 до 8 клас, за това може и да бъркам, поправете ме ако е така., и тъй като аз съм над тези неща казвам още едно наздраве по случай St. Patrick Day.

За тези които не знаят какво точно се празнува, историята е горе долу следна: „Преди 1500 г. що годе  ирландците пленяват младият  Патрик и го държат като роб. След години мъчения, и след едно божие провидение, той успява да избягва отново в Англия. След като бива положен като свещеник отново получава видение и разбира, че негово призвание ще бъде да покръсти полиезичните ирландци и се връща в Ирландия. С помощта на Трилистната Детелина символизираща светата троица, доста ентусиазъм и разбира се непоклатима вяра, явно успява със своята мисия, тъй като днес бая празник празнуваме”. За жалост ние такъв ден за Княз Борис Първи си нямаме, а би било толкова хубаво. 

Fyne Ales Maverick спада към стилът Bitter, но според мен има прекрасен червен цвят, и нетрайна пяна на тънък слой. Мирисът е приятно хмелен, като лично според мен в нея има хмеловете Симко и Каскейд, но за това не мога да гарантирам напълно все още.  Бирата приятно горчива, леко сладка в средата и финално по-горчива и хмелена в края на глътката. 


От мен наздраве и до следващия път.


Няма коментари:

Публикуване на коментар