четвъртък, 19 март 2015 г.

Staropramen Granát - най-накрая някой ме чу



Здравейте приятели на бирата. Днес съм особено доволен от себе си. Ще попитате Защо, а отговорът е “Най накрая успях”. За тези които са чели блога малко по-редовно, е напълно ясно, че тъмнитеe и червени бири са ми любими. До толкова ги харесвам, че вече не еднократно съм писал, че на българският пазар няма червено пиво и това е една празна ниша.  След като не еднократно  писах по темата (за последно статията за любимото и изчезнало Шуменско червено), че накрая  някой се замисли по темата. Вчера бях на едно мероприятие на  Каменица АД , които за моя изненада се престрашиха да извадят на пазара Staropramen Granat.

Напоследък хората от пивоварната малко ми бяха паднали на мушка заради бирените миксове, и все още смятам, че те не са нужни никому. Да си призная дори се бях отчаял, че няма да пуснат вече свястна бира, но за моя изненада ме опровергаха.  С пускането на една качествена бира каквато е Granat се надявам да видя, че продукти като този имат много повече  потенциал, от  бира с Маракуя примерно. 

Веднага след като разбрах, че вече масово ще мога да си купувам червена бира свободно, резонно в главата ми възникна въпрос  „дали бирата ще бъде добра?”. Всички имаме спомени как се появяват нови бири на чужди марки, първите 3 – 4 месеца са перфектни и после стават за резил, когато производството мине в България. За това се надявам, тази практика вече да я няма. От екипа стоящ зад този проект, споделиха, че на практика е невъзможно, тъй като от Staropramen ще им правят доста стриктен контрол върху качеството. 

За мой най-голям късмет, преди 3 месеца пих от едноименната бира, внос от Чехия и за това сега ще направя сравнителен тест между българската и чешката Staropramen Granat . На първо място ще започна от пяната и при двете в началото тя направи средно дебел слой, който обаче спадна сравнително бързо, но остави солидно количество слой по стените. И в двата случая цветът бе карамелено червен. Цветът и при двете бе светло карамелено червен към кехлибарен, макар, че от  чешки Granat означава рубинено. Мирисът е със средна сила, не е много остър, с приятни карамелени и хмелени нотки. На вкус бирата има малко на средно плътно тяло, изразена лека горчивина, траеща дълго и леко слаб карамелен финал – ефект който се оказа нарочен, бирата не трябва да бъде твърде силна или горчива, за да бъде по пивка и да се търси следваща глътка. Като послевкус на небцето остава едно приятно горчиво мазнене, което на мен лично ми допада. 

За моя най-голяма изненада, не намерих никаква разлика между двете бири, за което от Каменица получават Отличен 6. Надявам се бирата да има успех, защото пазара има нужда от подобна масова бира. Най- малкото дори масовият потребител ще има възможност да обогати познанията си за бирата и ще са по-склонни да търсят нови вкусове. 



От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар