петък, 24 януари 2014 г.

Bios 5 – една непозната, руса и гръцка

Преди две години, при първото ми посещение в Атина, моите любезни домакини ми бяха заредили хладилника с5 непознати гръцки бири. Едната от тях беше особено симпатична  с това, че ми бе напълно непозната. Дори не бях чувал за нея, което държа да отбележа не е кой знае какво постижение, преди да ида знаех само за 5 – 6 гръцки бири.

Bios 5 се оказа точно от онези попадения, които не допускаш че може да станат случайно, но все пак стават. Оказа се че домакините ми без да знаят, са купили една от първите света бири (гърците твърдя че това е първата, но се опасявам, че това е грозна инсинуация, не може македонците да не са се сетили преди това) която е направена с ечемик,  пшеница, ръж, царевица и ориз. Идеята на създателите била, да съсздат уникална бира, която да пресъздаде богатството на всички традиционни състави за бира само в една бутилка. 

Цветът е тъмно златист, наситен и плътен. Пяната е страшно трайна, на много дебел слой, с гъста кремава пяна. Мирисът е плътен и траен, с подчертан хмелен мирис. Вкусът е определено свеж, в началото се усеща влиянието на пшеницата , като първо начално е леко по-  сладка и плодова, но в края е като на типична светла бира с подчертана горчивина и лека киселост.

Четох доста за тази бира, някой хора доста се прехласват, но на мен комбинацията от всичко не ми допадна. В целта да бъде комплексна направена от всичко, реално се получава едно голямо нищо, малко като много баби хилаво дете. 


От мен наздраве и до следващия път.


Няма коментари:

Публикуване на коментар