петък, 3 януари 2014 г.

Николай Дочев Bock Beer – домошарката от Североизток


След една тежка серия от празници, всички сме повече от алкохолизирани. Тежките питиета се редуват с бири, те с вино и порочнитя кръг на „свинско с винско”  ни вкарва в наднормено кръвно, килограми и прекомерна утпотреба на хапове за махморлук и главобол. На фона на тези питиета идва ред на нещо свежо, не толкова тежко и все пак подържащо градуса питие, кето да ни държи във форма до Йорданов и Иванов ден. 

Признавам, опитами с домашни бири до този момент се свеждаше до една приятна домашна бира в подножието на Витоша, в компанията на двама добри домакини. Бирата бе на техен приятел и ми хареса, но с това опита ми се изчерваше. Скорошното ми приятелство с Ники Дочев доведе до придобиване на още малко опит с две негови бири. Признавам той е доста запален по home made пивоварството и може би ще ме зарази с това, но засега ще опитам да се запозная повече с тези бири и да се въоража с търпение да почна можеби собственно производство.

Book бирата на Ники е много добро попадение, което лично на мен ми напомни за добрата Болярка Тъмно, преди да обновят рецептата. Тази бира има срахотна кремава пяна, на наистина изключително финни балончета, като освен че е трайна, тя е невероятно пухкава. Бирата има тъмен черен непрогледен цвят – като черна дупка хахаха. Мирисът е приятен, леко плодов.  В началото вкусът е малко по остър и газиран, но постепено вкусът става горчив, лек и кремав. В бирата се усещат плодове, незнам дали си въобразявам, но има усещане за боровинки или подобен плод.  Тялото на бирата е средно плътно. 

Признавам, хареса ми, и ако опитам още десетина , двайсе подобни бири, вероятно ще се престраша да се пробвам. 


От мен наздраве и до следващия път.


Няма коментари:

Публикуване на коментар