понеделник, 13 януари 2014 г.

Goji – нищо общо с Криводол

Здравейте мисля да продължа седмицата на екзотиката, като леко дам насока Азия. Тази седмица ще дръпнем леко очите, без да искам да обидя никой с това.

Като кажеш на някой името Goji, най вероятно ще те разбере че му казваш Годжи. Съответно ще се сети за плешивия нисичък спаринг партньор на Слави, и от тук нататък или ще ти затананика някоя песен или ще ти каже виц за пустиняци. 

В случая не говорим за човека от Криводол, а за едно китайско растение Lycium barbarum което поради уникалните си хранителта стойност (на плодовете му) и антиоксиданти се води „супер храна”. Като цяло доста медици смятат растението като лек за каквото се сетите, но други твърдят, че то просто има ефекта „Пласебо”  върху пациентите които се лекуват с него. 

Тъй като нито съм виден билкар  и лекар ще ви споделя, че учудващо разбрах за това растение покрай бирата. С пристигането си в Брюксел от Гара Север тръгна за хотела който беше на 15 минути, точно до Ботаническата градина. От там до центъра са околко 30 мин пеш или няклоко спирки с траймвай или метро, но аз реших да се поразходя. След като видях Народнитя театър и още няколко забележителности, в търсенето ми на Рибеният пазар попаднах на Китайският квартал. Първото за което се сетих бе бира, за това и влязох в първият магазин . От там за скромните 5 евро станах горд притежател на две бири. Тъй като нямах отварачка подръкка влязох в един бар в центъра и помолих да ми отворят Goji. Бармана се изсмя доста презрително и ме попита „Господине, знаете ли къде се намирате, в Брюксел, защо ви е подяволите да пиете китайска бира”.  Нямах обяснение и само се засмях.
 
Тъй като нямах чаша немога да кажа дали бирата имаше хубава пяна, но след като излях от нея малко, видях че има тъмен, мътен  и златист цвят. Мирисът е лек и специфичен, бирата се прави от ориз и ако сте пили Ефес или друга китайска бира, лесно ще го разпознаете. Незнам дали поради съдържанието на това растение или друга причиниа, но вкусът беше отврат. Горчива, газирана, водниста и с вукс на подправка. 

Бирата е доста зле спорде мен, но какво пък разбирам аз, сигурно няколко стотин милиона китайци мислят разлимно.

 
От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар