вторник, 7 януари 2014 г.

Dju DJu Banana – далеч от Ангола



Сигурно цял живот ще помня Delirium Cafe. Сигурен съм, че преди да умра ще отида поне още няколко пъти, желанието е по-силно от разума. Да си мечтал за едно място и да си отишъл там е нож с две остриета. Вкусил си от красоата на мечта, но бруталната реалност, че трябва да напуснеш един вид обетованата земя е истинско наказание.

Когато бях в това райско бирено кътче исках да опитам бира от цял свят. Толкова бях планирал какво ще пия, но като отидох си дадох сметка , че така трудно ще стане. Най-малкото което ми пречеше, е факта, че в различните части на заведението сервираха разлчините видове бира. Поисках няклоко бири от менюто, но често ми казваха не тук, а на трети етаж, или пък в еди кое си заведение. Понеже съм крайно непретенциозен рискувах, поръчвах каквото ми паднеше пред очите. 

До този момен никога не бях пил бира от  Африка, и макар вуйчо ми да беше обещавал нигерийска бира, ака и не се докоснах до чернитя континен. Питах за 3 бири и все ми цъкъха с език, нямаме сега, ще заредим утре. Накрая се ядосах и попитах барманката „Добре каква африканска бира имате”, а тя отговори доста лаконично „бананова бира от Ангола”. 

Когато поднесох чашата към носа си, мирисът на банан ми се стори почти толкова реален, колкото от натурален сок. Цветът е медено златист, макар, че от тази снимка не си личи много. Пяната бе нетрайна, на тънак слой.  На вкус бирата е сладка, осезаем се усеща бананово присъствие, но все пак бирата е запазила една лека горчивина в края, която я различи от натурален сок. 

След като вече си мислех, готово покорих едни континет, зачетох етикета, и познайте, бирата се  произвежда се за Delirium Cafe и е германска. Единственното африканско в бирата е името, като то е свързано с една легенда от  Гана. Толкова бях разочарован от обслужването, че да си призная нямам обяснение как това се случи.


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар