сряда, 15 януари 2014 г.

Kirin Ichiban beer – малко бира от братска Япония



Преди близо 4 години случайно попаднах в МОЛ Сердика. До този момент не се бях замислял, кога се пръкна това стомано-бетонно чудовище, но ето че скоро ще чукне 5 години поне. Та както казвах, мотаейки се в мола (за да убия няколок минути до една среща) минах през щандовете с храна. Ни бях гладен, но бях любопитен какво се прделага. Лично за мен тези здания са енергийни вапмири, и след час вътре не искам с месеци да влизам. Сега, когато знам къде е бирата в целият хаус, влизам за 10 минути и излизам, което не е чак толоква пагубно. 

Обхождайки от - до щандовете за храна,  в самият край на редичката съзрях един суши бар. Почти го бях задминал когато рязко спрях и обърнах глава. На витрината три се кипреха три бирички  - Kirin, Asahi и Saporo. Едва сдържах емоцията, усмиханх се вежливо и питах по колко струват. Очаквах високи цени, а те казаха 4 лева парчето. Смятайте колко скорострелно се сдобих с тях. 

Първата която опитах бе Kirin Ichiban. Бирата наподобява българските светли бири. Има остър леко газиран вкус, който е траен и леко накиселяващ накрая. Цветът е бистър и златист, а пяната нетрайна. Снимаката е стара и виждате, че първият път я пих от неподходяща чаша. След това я пих още няколко пъти, но не съм я снимал, за това оставаме само с тази снимка.
От познат който живее в Япония разбрах, че японците обичат традиционната бира. Да и при тях има залитания по плодови газирани питиета или екстремно вуксови – вкус на пица и т.н, но като цяло са почитатели на хубавата бира. След това от книгата „Езика на бира” разбрах, че Asahi е една от малкото фирми по света, които влагат значителни средства, по възтановяването на бири по стари рецепти. За техни юбилеи, често правят бири по рецепти от преди стотици години. Честан Самурайска, евла им правя. 



В момента може да си купите бирата on line от 100beers.bg  или по традиционият начин в молове Сердика и Парадайз. Там ги има и трите вида, иначе Аsahi се предлага и в Карфур. 

http://www.asahibeer.com/

От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар