четвъртък, 4 декември 2014 г.

3 Monts Grande Réserve – бира за специален повод



Не знам при вас как е, но когато аз си купя някоя по-специална бира не я пия на мига. Явно съм твърде стар, романтичен или старомоден, но една хубава бира е като една хубава жена, от вратата на кревата е твърде просташко.  За всичко има момент или причина, за това бирите които считам за повече от другите, обикновено се отварят само при специален повод. 

Повода да отворя тази бутилка си остава тайна, но пък качествата и ще бъдат отразени.  Много пъти и пред много хора съм споменавал, че моята жена разбира от бира и то не на майтап.  В случая, специално тази бира ще бъде представена от жена ми. Моето мнение напълно съвпада с нейното, за което се радвам, защото да ви кажа, понякога тя е доста критична и вижда всеки недостатък или качество, които спестя или пропусна.

Пяната е трайна, на дебел и плътен слой. Цветът е тъмно кехлибарен. Типичен за Amber бирите. Мирисът е силен, сладък и плътен. Усещат се цитрус и белгийска мая. .На вкус бирата има перфектно съчетание на горчивина, плътност и плодова сладникавост. В началото глътката е тежка и горчива, а в последствие на небцето се появява гъделичкаща стипчивост. В края на глътката се усеща реалната сила на бирата.  В послевкуса на бирата се усещат сладки цитрусови нотки.

Както вече казах, моето мнение е абсолютно същото. За вас остава да я опитате. Може да я намерите на няколко специализирани места, но лично аз си я купих при последното си посещение Best Belgium Beer Haouse.


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар