вторник, 2 декември 2014 г.

Шуменско Червено – с дъх на носталгия



От близо 7 – 8 години като настъпи зима и мен ме обхваща носталгия, но не по отминалото лято, а по една вече забравена бира. Ако бях китайски пропагандатор щях да ви кажа как капитализма и империализма на международните бирени компании ни убива, но уви аз съм блогър и просто ще си споделя мнението. 

Първо не знам колко от вас помнят бирата, но онова което аз помня е: „Червеникаво-кафява пяна, която при първоначалното наливане е на много дебел слой, но след това бързо спадаше и оставаше на траен тънък слой. Мирис средно силен и карамелено и сладникав.  Цветът наситен средно плътен карамелен. На вкус беше много добре балансирана.  Горчиваната и сладостта на карамела не бяха прекалено силни, а плътността на глътката беше на много прилично ниво”.  Тоест, имаше една много добра бира, която много ми харесваше, а до колкото съм чел и говорил с приятели, познати и непознати, то не съм бил единственият и почитател.

Какво на практика се получи, Caralsberg купиха Шуменско. След много кратък период решиха каква ще е новата фирмена стратегия и го удариха на промени. Първото нещо което се промени бе изчезването на Шуменско червено, за да се появи Шуменско Тъмно и за да се отвори пазар за Tuborg Christmas Brew.  В последствие историята се разви като фамилна драма.
 Първо много хора не харесаха Шуменско тъмно. До ден днешен, пия всички други възможни тъмни български бири, като винаги последен вариант остава Шуменско. Бирата им просто не струва.  Да по-добре са от самото начало, но пивото им е блудкава и без характерна.  

Второ наследникът на брутално убитото Червено в лицето на Tuborg Christmas Brew имаше съвсем спорадичен ефект. Лично на мен тя ми харесваше,  но не можеше да се мери с Червеното. Вкусът и беше доста по-сладък и не така горчив. Въпреки, че запълниха до някъде нишата с тази бира, от  Caralsberg много бързо се отказаха от нея. Явно прецениха, че червена бира не се пие на нашият пазар. 

Моята гледна точка е, че червено пиво се пиеше, имаше пазар, но е нормално когато си свикнал с една бира и ти предложат за заместител друга, която вероятно е с по-лоши характеристики да се откажеш от нея. Второ когато предлагаш целогодишно една бира клиента има определено поведение към нея, а когато им предлагаш само по коледа тази определена бира, нормално е да липсва голям ентусиазам, щом говорим за масова бира (тук въобще не говорим за крафт бира или за някоя пивоварна известна само с точно определени сезонни пордукти. За капак появата на Шуменско Тъмно и неговият първоначален резил, направо отказаха хората. Почитатели на червената бира. 

В  края искам да помоля Шуменско да прочетат материала. Замислете се, инвестирахте в три тъпи безалкохолни бири и какво направихте ,предложите същата боза като останалите ви конкуренти. Сперете да се лъжете, че това е бира. На българският

пазар, няма кой да предлага масова червена бира, а вие имате рецептата от преди години, има и хора които ще си я купуват. Бъдете поне малко креативни и раздвижете пазара, откажете се от тъмното и предложете червено, преди това беше печелившо, а в бизнеса колелото се върти, и често нещата се повтарят.

От мен наздраве и до следващия път.  


П.П Искам да се извиня за лошата снимка, но когато снимах тази бира бях с първият си телефон с камера и резолюция 640х320.

Няма коментари:

Публикуване на коментар