сряда, 17 декември 2014 г.

Aecht Schlenkerla Rauchbier Weizen – сефте за новата ми чаша



Вече няколко пъти споменавам,че пушените бири са страшно интересни. Една с една рядко си приличат, а вкусът им провокира всеки. Бас ловя, че на редовните почитатели на светло и лагер, това ще им се стори кошмар, но всеки има своето право. Аз, като отворен към бирата човек, смятам, че пушените бири нямат равни. 

Цветът е мътен и тъмно кехлибарен, ако искате вярвайте, прилича на пълен с утайка Етър. Ако помиришете от гърлото на бутилката, се усеща мирис на пушен кашкавал. Мирисът от чашата е по-лек, но е примесен с винени кисели нотки.  В началото бирата е остра и винено кисела, в средата на глътката се усеща опушен вкус.  На финала, е силно кисела и резлива, като на вкиснало вино.  Липсва и плътност, но послевукъст е много дълъг. 

Ако сте пили кисело вино в комбинация с опушена скара – наденица или друго месо, то повярвайте ми в този случай вкусът е много подобен. Знам че говорих за мирис на пушен кашкавал, но във вкуса това го няма. Моят съвет е - опитайте, преживяването си заслужава. 

В края на текста искам да благодаря на колежката ми Фатма, която влезе в ролята на Снежанка, и макар, че Коледа е далеч, тя вече ми подари подарък. На коледното парти в работата, дори не знаех кой ще ми подарява подарък и да си призная очаквах нещо тъпо, но слава богу не стана така.  На снимките ясно виждате яката чаша, която съм сигурен, че ще влиза в употреба доста често.


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар