петък, 19 декември 2014 г.

Delirium Christmas – Белгийска Коледа! и Честита Нова Година?

В последните три години имам една нова коледна традиция. Паля колата и пътувам в дните преди празника за Перник. Там чрез моите приятели от BBB пазарувам коледни и зимни бири, които после с удоволствие консумирам. Тази трета година взех няколко нови, но и няколко вече опитвани бира, към които бих се връщал отново и отново. Тази бира е една от тези, към които бих посягал всяка Коледа. Като лирично отклонение, искам да споделя, че съм почти убеден, че Дядо Коледа си е забравил Снежанка в бара, защото винаги като отида в ВВВ има много хубави момичета. 

Пяната на Delirium Christmas е много дебела и пухкава, като преспа. Цветът е тъмно карамелен и мътен. Мирисът е плътен, остър, сладък и с леко спиртен. Глътката идва доста силна. От начало и остра и доста горчива, след което вкусът отслабва, става малко по-слаба и плодово сладка. През цялото време се усеща леко спиртна нотка, но при 10% алкохол вероятно е нормално. Финалът е с приятна горчивина на небцето и лекото загатване за плод, в случая вишна или череша. 

За мен тази бира е като зимна приказка. Ако трябва да ползвам алюзия, то пяната те затрупва, а после вкусът силен и плътен като зимата те превзема.  Лично аз съм голям фен на тази бира и всяка Коледа, тя е добре дошла. Дядо Коледа може и да е спорна личност, но тази бира е 100% истинско преживяване. 


От мен наздраве и до следващия път.
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар