вторник, 2 декември 2014 г.

Svijany 450 – да им е честито



Благодарение на магазинчето от ул. Алабин успях да опитам една юбилейна бира, която се е появила тази година и си отива от България с последната бира у дома. Лично собственика я извади за мен, тъй като вече се беше изчерпила, но той си пазеше две или три за лична употреба. 

За първи път опитах от бирите на пивоварна Svijany тази година  и то пак благодарение на същото магазинче. За периода опитах 6 от 12 техни бири.  Не бях чувал за тях преди това, но след като вече опитвах юбилейната им бира се поинтересувах. За слабите математици, ще спомена, че 450 години юбилей ни връщат към далечната 1564 г. За този период пивоварната преминава от собственост на доста знатни лица в историята на Чехия, до държавно управление, за да завърши отново в частни ръце, които явно се справят доста добре. Факта, че пивоварната не се води от големите, но все пак е сред най-големите независими марки в Чехия, за мен говори доста красноречиво. В допълнение, това че  може да се намери дори в държава като България определено ми допада.

Ето и малко повече данни за самата бира. Пяната е трайна и гъста, на не много фини балончета, което е нормално за светло чешко пиво. Мирисът е доста силен, остър и с дъх на хмел и мая. Цветът е тъмно златист и плътен. Вкусът в началото е остър и горчив, леко отслабва в средата и края, но през цялото време е доста плътен. Лично до момента не знам дали съм опитвал бира с хмел Освалд Клон (Osvaldův klon), но сега си давам сметка, че е характерен с една свежа горчивина и леко загатване на чаена билка.  

На мен бирата ми допадна. Дали подхожда за юбилей? Защо не?  Svijany 450 е достатъчно приятна като усещане, подходяща е за сесийно пиене (вкарвам и нови термини, дори за мен самият). Тоест , човек без проблем може да пие няколко от нея, и да пожелае на себе си и на производителя „Наздраве”. 


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар