петък, 12 декември 2014 г.

St Peter’s Honey Porter – Меденка Любимка в течен вариант


Последната за момента бира от тази марка която имам удоволствието да пия в момента е представител, на новите и доста непознати за нас медени бири. Малко или много другите стилове бира сме ги срещали или сме виждали поне при пътувания в чужбина, но рядко се срещат бира с мед и всяка нова, ми носи различен поглед върху нещата. 

St Peter’s Honey Porter има невероятно силен меден мириси примесен според мен с канела или друга подправка. За да си представите колко силна е миризмата, мога да ви кажа, че съм я изпил преди половин час, а аромата все още се носи отчетливо. Цветът е карамелено кафяв и непрозрачен. Пяната е нетрайна, на тънък слой. Вкусът плътен и определено меден, като във финалът усещам отново канела и един определен кремав привкус на небцето.  На мен определено ми допадна, жената също я хареса.

Преди малко коментирах с Г-н Фотев и той се оказа прав за едно, силата на медат е малко над нормалното. Ако трябва да сравнявам с Fullers Honey Dew или коледната бира на Ники Дочев от 2013 г., то определено тук медат идва повече.  При Fullers липсва елемента канела, а при Ники просто всичко беше в перфектен за мен баланс. Моля само да не забравяте, че все пак това е Porter, а другите две са Chistmas Ale и светла бира, за това не може да ги сравняваме напълно.  Ако решим да го правим, веднага се сещам за няколко лидълски бири с мед, които просто не стават.

За финал, скоро ще ви пиша за една полска тъмна и мътна бира с мед, която за момента седи на пиедестал в съзнанието ми , що се отнася за бири с мед. 


От мен наздраве и до следващия път.



Няма коментари:

Публикуване на коментар