петък, 19 декември 2014 г.

Spezial Rauchbier Märzen – любов ли бе да го опишеш

От дълго време се каня да пиша за тази бира.  Вече толкова пъти афиширах, че една бира ме влюби в цял стил, че бях забравил коя беше тя. Дълго  мислех тази бира за дело на  Aecht , но понеже често снимам, запазвам запис на диктофона и архивирам, че съвсем се изненадах, когато установих, че въпросното пиво е на друга пивоварна. Въпросната бира ми бе подарък от Олег. След престоя си в Бамберг, той ми донесе две бири, и остави за мен удоволствието да открия цял един любим стил.

Пяната на Spezial Rauchbier Märzen е гъста, фина, и на много дебел траен слой. Цветът е тъмен, бакърено меден. Мирисът не е много силен, но определено се усеща опушено, като за разлика от Aecht Märzen, където се усещаше мирис на пушен кашкавал, то тук мирисът бе на опушено топено сирене.  Вкусът в началото е лек и невзрачен, след това се засилва, става малко горчив, като към края започват да се усещат нотки на опушено. Финалът е направо разтърсващ, защото остава вкус на опушено топено сирене, като за пример давам сиренето на Жоси. Този после вкус е много траен. 

Олег ако четеш тези редове, благодаря  На останалите които четете, ако скоро нямате път към Германия или чужбина, на ул. Юри Венелин 25 може да опитате този стил бира. 
още веднъж.


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар