петък, 12 декември 2014 г.

Brew Dog Dogma – няма равна

До момента съм пил почти всичко, което беше внесено от тази марка, но последно се сдобих с Dogma. Сигурно в това отношение съдбата си има пръст, но повярвайте ми получи се така, сякаш си оставих най-доброто за последно.  Представянето е доста нетипично, но бирата не е нищо типично.

Цветът е тъмен наситен, но нюансът е между  рубинен и шоколадово кафяв. Не прави пяна, но да ви кажа това не е болка за умиране. Мирисът е уникален. Наситен, плътен с дъх на шоколад,  мед и лично според мен, страшно нетипичният мирис на шипка. Вкусът, , е това съкрушава. Той е толкова многолик, че със всяка глътка различаваш нещо ново. Лично аз усетих първоначално шипков мармалад. Как е постигнато, каква е тази бирена дрожда не знам, но все едно пия течен шипорак. Във вкусът също се усещат мед, шоколад, винени горчивини. В началото е по-горчива, след това силно сладка, преминава в плътна кремавост, а накрая става сладко-горчива. На небцето остава приятна медено-плодова горчивина. 

Бирата е неописуемо преживяване, не може да я сравня с нищо познато. Аз лично не усетих вкус на шотландски скоч, но той не ми и трябва. При целият този букет от вкусове, повярвайте ми и вие ще се объркате. Утре отивам да си купя отново. 


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар