понеделник, 15 декември 2014 г.

Efes Dark – пиво с полемика



Отдавна мислех да пиша за тази бира, защото дори не помня кога последно я пих, но тъй като не ми се стори много интересна, не пишех за нея. Днес един колега по бира беше писал за нея и аз реших да споделя мнението си.  В  съзнанието ми беше останало впечатлението, че бирата е оризова. Оказа се, че греша и за това реших да се върна към записа, който ми остана.
 
Efes Dark има кафеникаво-червен карамелен цвят. Пяната е гъста, на средно-дебел слой, но не е много трайна. На мирис е съвсем леко карамелена , но като цяло неутрална. На вкус е приятна и пивка. Липсва й плътност, има приятни горчиви нотки, а на края се усеща лека сладост, но не точно от карамел. Газировката не е много силна.

Полемиката, която събуди тази бира в мен, бе дали е оризова или не. Понеже я пих преди време, в съзнанието ми изплува споменът за липсата на плътност и леката сладост която остави на финала. Пил съм няколко азиатски оризови бири, които за мен са точно такива - леки, без плътност и със сладникава нотка в края. Подобно е усещането при мен, когато пия и Еfes Pilsen – както знаете, тя е оризова бира. След като установих че не е оризова, поне разбрах, че за сметка на това е направена с ГМО царевица и се благодаря, че не я пия редовно. 


О мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар