сряда, 10 декември 2014 г.

St Peter's Old Style Porter – духът от бутилката


Поредната зимна вечер. Сняг може и да няма, но вали ситен неприятен дъжд. Тъмно е като в рог, студено, направо типично британско време. За да се впиша в този пейзаж без самият аз да стана мрачен, отворих една приятна зелена бутилка, от която се изля пенлива тъмна течност.  Ако бях в арабска вечер, сигурно щеше да излезе някой Джин без Тоник, но понеже говорим за UK, то един  Old Style Porter е най-прекрасното нещо, което може да ти оправи вечерта. 

Противно на очакваното, тази бира ме изненада с цветът си. Той е карамелено червен и много тъмен, като наподобява повече на германски schwarzbier от колкото porter. Пяната е нетрайна на тънък, траен и кремав слой. Мирисът е смес на много лек карамел и препечено кафе. Вкусът в началото е малко остър и горчив. В последствие бирата изразява пълният си характер със средно плътно тяло, карамелена горчивина и приятен горчив финал на препечено кафе. Послевкусът е с дъх на карамел и кремаво кафе. 

След такава приятна бира, не ми пука за времето на вън, но ми пука, че духът от бутилката изчезна с последната глътка. 

\
От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар