неделя, 7 декември 2014 г.

Delirium La Guillotine – способна да ти отреже главата


Бях чувал за прословутото кафе Delirium и техните бири, много преди да започна да пиша за бира. Мои приятели които бяха посещавали Брюксел по работа се отбиваха до там и само ми разказваха. Всеки обаче ходеше с евтините компании и не ми носеше нищо. Това беше страшно обезкуражаващо.  Най-добрата приятелка на жена ми обаче счупи тоя карък. 

Момичето ми донесе Grimbergen Blond и от тогава си спечели моето приятелство за цял живот.
Преди да посетя заведението миналата година, имах удоволствието да опитам и петте вида от тяхната едноименна бира. Благодарение на BBB Перник за няколко дни бях опитал наистина пет страхотни бири, които с най-голямо удоволствие ще си купя пак, защото това е вкус който си заслужава да опитваш и опитваш. 

Ще ви представя първо La Guillotine, макар че при мен тя се нарежда на последно място от марката. Бирата има тъмен и мътен цвят. Обикновено от бирите които съм срещал, с такъв цвят са характерни бирите от типа Quadrupel, като La Trappe за пример. Пяната е гъста и бяла, на дебел и пухкав слой, който спада бавно.  Мирисът е силен, плътен и сладък. Глътката от самото начало те зашеметява.  Името не е избрано случайно. От самото начало гилотината пада със много силен и плътен вкус. В средата с усеща малко по-остро, но на финала вкусът леко отслабва и преминава в сладка горчивина. 

Определено три такива бири, може да ти махнат главата в преносния смисъл.  Поразрових се малко и разбрах, че ако искате да я съчетаете с дадена храна, това ще бъде най-удачно с месо.  Лично аз ще опитам след няколко дни дали е вярно, а до тогава ако някой от вас опита, нека да ми пише. 


От мен наздраве и до следващия път.
 

2 коментара:

  1. Здравейте, моля да ми простите една неточност. Delirium имат 9 вида бири, но аз съм объркал малко нещата. Моля за извинение. Незнам дали и 9-те се предлагат в момента, но съм опитъл 5 и прибиръзано реших че съм опитъл всичко.

    ОтговорИзтриване
  2. Привет, пиша ви, защото случайно попаднах на вашият пост. Да, пивоварната има 9 бири, но не всички се варят в нея. Някой са пъ придобити в последствие други пивоварни, като Averbode например. Ние от Биър Уорлд сме официални вносители на пивоварната Huyghe за България. Ако можем да ви бъдем полезни-пишете ни. Димитър. 0877608019. Наздраве!

    ОтговорИзтриване