сряда, 10 декември 2014 г.

Mahrs Brau E.T.A.Hoffmann - ето това е магията на Бамберг



При последното си пазаруване при Рости спях да си купя три бамбергски бири. За тези които не знаят, това е едно малко градче, където може би от 3000 къщи има 300 пивоварни. Почти до една те са специализирани в производството на пушен/опушена  бира.  Лично аз вече бях опитвал три подобни и отдавна се канех да ви пиша за тях, а ето че момента настъпи. 

Лично мен досегът ми до три подобни бири и трите които ще опитам след разходката до Рости , съм се убеди в едно – пивоварите на  Бамберг доказват, че традицията е нещо в което има смисъл. Да определено обичам да експериментирам с нови вкусове и бири, но най-често бирите които са ми допадали, са бири със стотици години история. 

Преди да спомена няколко думи за бирата искам да ви запозная с Ernst Theodor Amadeus Hoffmann. За тези които не знаят, това е известният германски писател романтик, композитор и карикатурист. Той е автора на творбите Кралят Мишка и Лешникотрошачката, благодарение на които днес се радваме на така прекрасните балетни изпълнения. Освен фантаст, той е писател и на не малко хоръри, а пивоварите от Mahrs  Brau явно го уважават наистина много, щом са направили бира в негова чест.  

Това бирено творение има тъмен, мътен (но прозрачен) и червен цвят. Пяната е на дебел, леко рехав  и траен слой. Мирисът е карамелено плодов, с лек дъх на опушено. Вкусът е много плътен, средно тежък  и леко сух. На финалът става приятно сладка и плодов, с подчертано карамелен  горчив привкус.  Бирата не е от силните опушени бири,  но определено очарова без проблем.

На финалът искам да благодаря на Олег, защото тази бира дойде от него, а той до момента винаги е успявал да ме зарадва с определено интересни бири.  А след неговите разкази съм се убедил, че следващата бирена дестинация вече е ясна. 


От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар