неделя, 1 ноември 2015 г.

Black Rouse Chocolate Stout – внос на българска бира, що е то?



Преди близо година се появиха първите снимки и отзиви за бирите на Rouse Brew. В началото не можех да разбера как да се докопам до една от тях и започнах да разпитвам, кой я прави, къде, защо не мога да си купя и аз. За мен беше изненада като разбрах, че бирата в същност е внос. Фактът, че тя се прави в Англия ми бе убегнал. Почуствах се доста странно, че исках да си купя българска бира, която фактически беше внос. Създателят на марката е българинът Ивайло Пенев, който живее и работи в Англия. Там той получава страхотни отзиви за идеята си да ползва розова вода като съставка за бира и резултатите не закъсняват.

В края на май, когато се проведе биреният фестивал в Горна Баня отново се разминах с тези бири. Аз присъствах само на първия ден, но не и на втория, когато те трябваше да се появят официално. Успокояваше ме фактът, че вече бях информиран за появата на марката в магазина на 100beers.bg .

Честта да бъде първата опитана бира се падна на Black Rouse Chocolate Stout. По моя вина бирата не направи никаква пяна. Очаквах да направи траен и нисък кремав слой, но я налях калпаво и се провалих. За лошия резултат помогна и фактът, че опитах бирата в пластмасова чаша. Цветът е черно-шоколадов. Мирисът е плътен, със силни препечени нотки на зърно, които се преплитат със сладкото ухание на шоколад. Като плътност тази роза клони от средно плътно към ниско плътно тяло. Пивото е леко, с привкус на шоколад и подчертани малцови нотки. Наличието на розова вода е доста ефирно - в мириса и вкуса се усещат ако се напрегнеш доста. 

Реално бирата ми хареса, не съм пил много подобни бири и базата ми за сравнение не е голяма. Да си призная - щеше да ми хареса още повече ако беше по-плътна. 

От мен наздраве и до следващия път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар