петък, 13 ноември 2015 г.

Žatecký Gus – бях забравил за нея

Тези дни рових в архива какви бири съм пил и все още не съм описал. След като преминах кота 2500 имам страшно много бири, но ми е трудно да избирам за коя да пиша. Този уикенд допълнително усложнява нещата. Утре в 12 часа отивам на така очакваното откриване на пивоварната на Blek Pine в Горна Баня, а в неделя престои двоен финансов удар – навлизането на канадски крафт бири във Витамин Б от 14 часа и  неделният бирен пазар в Kanaal в от 13 часа.  Става ви ясно, че тук няма случайни бири, всяка бира на тези събития е в пъти по-добра от тази за което ще пиша, но все пак трябва да пиша за всяка бира, не само за определени – това личното ми  мнение. 

В впрочем Žatecký Gus е част от Carlsberg grup и тя по скоро е интернационална бира, а не толкова руска, както ще я запиша. Бирата има светло златист цвят, а пяната е трайна на сравнително дебел слой от едри балончета. Мирисът е на кисело и е неприятен. Вкусът също като мирисът е кисела, горчива и неприятна. В края се усеща малцов привкус, но като цяло е доста неприятна бира. 

Повярвайте ми не си заслужава да си давате парите за такава бира, по-добре ела те на едно от посочените събития, там гарантирано зад цената седи качество. 


От мен наздраве и до следващия път.

1 коментар: